Funderar på om det sitter folk någonstans i Sverige och kollar på alla övervakningskameror som finns i stationer och perronger.
Skulle fylla på mitt lager av biljetter för perioden maj till mitten av juni. "är lite snål och vill utnyttja rabatterna" Det tog lite tid att få ut alla femton biljetterna ur automaten eftersom man måste fylla i tider, datum, för och efternamn och betala efter varje biljett.
När jag fått ut alla biljetter efter mer än 15 minuter var det dags att gå hem. När jag går efter perrongen kommer en polisbil och kör in på stationsområdet. När dom får syn på mej kör dom upp vid sidan och följer mej i sakta mak för att till slut stanna och ut kliver trepoliser som vill prata med mej. Poliserna ville veta vad jag gjorde på station varefter jag visade upp alla biljetter som jag köpt. Och så fick jag uppge namn och adress innan poliserna var nöjda och jag fick fortsätta min väg hem. Vet inte varför någon ringt polisen och om det var någon som kollade på övervakningskameran och trodde att jag fifflade med automaten.
Kanske SJ som tycker att jag är ute och åker tåg lite för ofta.