Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Övervakningskameror på stationer?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Övervakningskameror på stationer?

Funderar på om det sitter folk någonstans i Sverige och kollar på alla övervakningskameror som finns i stationer och perronger.
    Skulle fylla på mitt lager av biljetter för perioden maj till mitten av juni. "är lite snål och vill utnyttja rabatterna" Det tog lite tid att få ut alla femton biljetterna ur automaten eftersom man måste fylla i tider, datum, för och efternamn och betala efter varje biljett.
    När jag fått ut alla biljetter efter mer än 15 minuter var det dags att gå hem. När jag går efter perrongen kommer en polisbil och kör in på stationsområdet. När dom får syn på mej kör dom upp vid sidan och följer mej i sakta mak för att till slut stanna och ut kliver trepoliser som vill prata med mej. Poliserna ville veta vad jag gjorde på station varefter jag visade upp alla biljetter som jag köpt. Och så fick jag uppge namn och adress innan poliserna var nöjda och jag fick fortsätta min väg hem. Vet inte varför någon ringt polisen och om det var någon som kollade på övervakningskameran och trodde att jag fifflade med automaten.
    Kanske SJ som tycker att jag är ute och åker tåg lite för ofta.

Sv: Övervakningskameror på stationer?

Tror inte att det är många övervakningskameror som har direktbevakning.

Vilken tid på dygnet var detta?

/ Kiwi

Robert
    Fripassagerare

Fjärren sitter då och tittar lite beroende på om dom är nyfikna på något eller om man ringer in.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Funderar på om det sitter folk någonstans i Sverige och kollar på alla övervakningskameror som finns i stationer och perronger.
    Skulle fylla på mitt lager av biljetter för perioden maj till mitten av juni. "är lite snål och vill utnyttja rabatterna" Det tog lite tid att få ut alla femton biljetterna ur automaten eftersom man måste fylla i tider, datum, för och efternamn och betala efter varje biljett.
    När jag fått ut alla biljetter efter mer än 15 minuter var det dags att gå hem. När jag går efter perrongen kommer en polisbil och kör in på stationsområdet. När dom får syn på mej kör dom upp vid sidan och följer mej i sakta mak för att till slut stanna och ut kliver trepoliser som vill prata med mej. Poliserna ville veta vad jag gjorde på station varefter jag visade upp alla biljetter som jag köpt. Och så fick jag uppge namn och adress innan poliserna var nöjda och jag fick fortsätta min väg hem. Vet inte varför någon ringt polisen och om det var någon som kollade på övervakningskameran och trodde att jag fifflade med automaten.
    Kanske SJ som tycker att jag är ute och åker tåg lite för ofta.
    Nu förstår jag att du blev ganska ställd när polisen plötsligt kom fram till dig, en laglydig person utan synliga vapen eller andra skumma sidor. Vad du mycket väl hade kunnat göra, vore att fråga varför de ställer sådana frågor till dig. Gör det nästa gång om du känner för det! (Så motvalls som jag är, är jag rädd att jag hade vägrat svara. Men det är ju jag det. )

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Nu förstår jag att du blev ganska ställd när polisen plötsligt kom fram till dig, en laglydig person utan synliga vapen eller andra skumma sidor. Vad du mycket väl hade kunnat göra, vore att fråga varför de ställer sådana frågor till dig. Gör det nästa gång om du känner för det! (Så motvalls som jag är, är jag rädd att jag hade vägrat svara. Men det är ju jag det. )
    Helt fel taktik. Man ska vara bussig och samarbetsvillig med polisen då fixar sig sånt här snabbt. Visst kan man moltiga men då finns risk att dom tror att det är en efterlyst dom har signalement på eller så. En enkel förklaring och kanske visar leg och så säger dom tack och hej på ett trevligt sätt. Exempel : på jobbet fick vi ta en friskvårdspromenad på 15min vilket blev vid 00:30 , polisen kör igenom området och ser mig lufsa runt i ett annars tomt industriområde. Artig fråga om ärende som besvaras vilket accepteras fullt ut.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •