Hej
Arbetena på Rosengård station går framåt, så här såg det ut idag!
Mvh Ossian
Hej
Arbetena på Rosengård station går framåt, så här såg det ut idag!
Mvh Ossian
Jag vill också filma med drönare! Var det krångligt att söka tillstånd från Lantmäteriet för publicering?
Jag äger ingen drönare själv men du kan läsa mer om tillståndet här:
https://www.lantmateriet.se/sv/Om-La...ingstillstand/
Går det några tåg på den här sträckan på dagtid?
Det är nu bara det att den där brasklappen (exkl Norge) inkluderar Lapplandsmalm mot Narvik ?
Men hälften blir det väl som passerar Rosengård och då mot Ystad,Trelleborg och (mest) Öresundsbron.
Många vagnar blir det men ändå går 90% av Sveriges import/export med sjöfart.
Senast redigerat av Lennart Petersen den 2018-05-11 klockan 22:04:49.
Det finns en teknisk möjlighet att köra gods via Citytunneln istället för att köra förbi Rosengård. Nu är det så extremt krångligt att man aldrig gör det. Men möjligheten finns!
Trevlig film. När är det tänkt att stationen ska vara färdig?
Till tidtabellsskiftet vid Lucia! Då är även planen att Östervärn och Persborg ska öppnas upp igen.
Jadå. Till 100%
Jag kan svara hur det är för mig: Jag har precis börjat flyga med drönare igen efter ett längre uppehåll och jag får säga att Lantmäteriet har varit väldigt snabba med att granska och ge tillstånd. För min bild på Malmö C fick jag svar och tillstånd inom 24 timmar. Så länge man är noggrann med att fylla i deras formulär och är exakt i koordinater med mera, så tror jag deras process kommer att vara rätt så smärtfri. Däremot var det förstås bättre förr, när Försvarsmakten stod för tillståndet och jag hade självgranskningsrätt...
För övrigt är hela idén väldigt fånig, men det får vi nog ta i en annan tråd.
/ Kiwi
Senast redigerat av SwedishKiwi den 2018-05-15 klockan 08:43:32.
Nej, det kommer söderifrån. Med solen i ryggen.
Filmen startar över Amiralsgatan, drönaren flyger söderut och vänder tillbaka till utgångspunkten.
Förhoppningsbart läsbar sydsvensk artikel om bygget.
Kommer det nån ny film nu när A-skyddet har bytt spår i Rosengård? Borde ju innebära att ena sidan kommit hyfsat långt i byggandet eftersom skyddet byter spår.