Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Omledning

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Omledning

För kännedom, ett X2000 passerade nyss Landvetter mot Göteborg.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Omledning

Ja det är väl planenligt denna (helg?). också...

Senast redigerat av lorry den 2018-05-10 klockan 16:21:37. Anledning: Inlägb

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jo, det är nog ombygget av Alingsås. Nog har jag för att för en 20-30 år sen och mer klarade man av att ha igång trafiken även vid ombyggnad? Kanske enstaka korta stopp men i huvudsak.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det pågår också stora jobb i Olskroken under helgen.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Jo, det är nog ombygget av Alingsås. Nog har jag för att för en 20-30 år sen och mer klarade man av att ha igång trafiken även vid ombyggnad? Kanske enstaka korta stopp men i huvudsak.
    Man hade på den tiden inte lika höga säkerhetskrav avseende provning av ändrad signalanläggning innan den åter togs i bruk. Jag är tacksam för att de kraven höjts.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Man hade på den tiden inte lika höga säkerhetskrav avseende provning av ändrad signalanläggning innan den åter togs i bruk. Jag är tacksam för att de kraven höjts.
    Däremellan var det väl också en tid då man körde tågen fram till avbrottsstället och lät resenärerna byta till buss. Sedan kom man fram till att resenärerna föredrog att sitta kvar på tåget även om det omleddes och tog längre tid än tåg+buss skulle ha gjort. En klok insikt, inte bara ur tågskådarens perspektiv.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •