Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Rapport från 526

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Rapport från 526

Nu ska ni få höra. Sitter just på 526 som lämnade Linköping 319 min sent. Vi kommer att gå via Mjölby-Hallsberg. Jag tycker faktiskt att det är rätt kul att få resa X2 mellan Mjölby-Skymossen- Hallsberg rgb. Mitt tåg 282 skulle egentligen gått 15.20 men är inställt. Resenärer på 526 från Malmö gick just beskedet att de får tillbaks biljettpriset + 1000kr. Mvh Alex

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Rapport från 526

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Nu ska ni få höra. Sitter just på 526 som lämnade Linköping 319 min sent. Vi kommer att gå via Mjölby-Hallsberg. Jag tycker faktiskt att det är rätt kul att få resa X2 mellan Mjölby-Skymossen- Hallsberg rgb. Mitt tåg 282 skulle egentligen gått 15.20 men är inställt. Resenärer på 526 från Malmö gick just beskedet att de får tillbaks biljettpriset + 1000kr. Mvh Alex
    Jag åkte den vägen (fast åt andra hållet) med 505 för några veckor sedan. 62 minuter sent till Alvesta.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Rapport från 526 med annorlunda bild från Skymossen spåret

En ovanlig bild från omledda 526 när det passerade över VSB på Skymossen spåret väster om Hallsberg. Resan mellan Mjölby och Hallsberg rgb var en ren njutning och vi gick nonstop hela sträckan utan problem. Däremot fick vi stå och vänta länge på att få komma in på Hallsberg pgb. Flera godståg hade tydligen prioritet att glida förbi. Resenärer som först hade fått löfte att byta i Hallsberg till Örebro/Borlänge/Gävle fick sedan svaret att vårt tåg inte skulle få plattform i Hallsberg. Senare visade det sig att vi ändå kom in till plattform men ingen fick lämna tåget. Dessa resenärer fick gå av i Katrineholm istället.

Nu har vi just passerat Södertälje och kommer fram till Stockholm c:a 11 timmar och 30 minuter efter det lämnade Malmö. Resenärer norrut mot Sundsvall och Umeå verkar bli strandsatta i Stockholm trots tidigare löfte om anslutning med tåget 18.22. Det handlade om 15 minuter som vi kanske hade fixat om det inte strulat i Hallsberg.

Jag ska inte klaga som fick resan Linköping-Stockholm på ett mycket annorlunda sätt även om det tog 3,5 timmar. Hoppar nu av 526 och tar helg!

Mvh/Alex

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •