Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Norrköping och Hälleforsnäs

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Norrköping och Hälleforsnäs

Det är just nu stora störningar efter en kontaktledningsrivning, ca 500 meter söder plattform i Norrköping. 2111 rev där.
    Nästan samtidigt rev 2120 kontaktledningen 600 meter före Hälleforsnäs (kan finnas samband möjligen).

Prognos säger tidigast kl 16.00 just nu.
    Östgötapendeln vänder i Kimstad och bussar ersätter.
    Snabbtågen går via Mjölby - Hallsberg och samtliga stannar i Mjölby.
    UVEN ska vara helt inställd just nu. Bussar ska vara beställda.

Kan ju bli intressant i kväll, ska visst jobba på UVEN själv...

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Sv: Norrköping och Hälleforsnäs

Jag hade tänkt åka 11.35 från Västerås men såg att tåget var inställt. Som tur är avgår Swebus bussar till Eskilstuna XX.15 och jag hann precis med 11.15-bussen.
    Jag åkte med 2194 imorse (07.22 Eskilstuna -> Västerås) och vi fick stanna strax söder Kvicksund några minuter. Jag trodde att det var något fel först men det vara bara broöppning.

Senast redigerat av JEC den 2018-05-09 klockan 11:47:05.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Kan man inte köra trafik mellan Eskilstuna (via mellanliggande stationer) och Sala istället för att ställa in trafiken helt eller är det strömlöst hela vägen från Flen/Hälleforsnäs till Kolbäck?

Senast redigerat av JEC den 2018-05-09 klockan 12:23:53.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av JEC Visa inlägg
    Kan man inte köra trafik mellan Eskilstuna (via mellanliggande stationer) och Sala istället för att ställa in trafiken helt eller är det strömlöst hela vägen från Flen/Hälleforsnäs till Kolbäck?
    Kanske finns inga tågsätt på rätt plats för det?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sitter på snälltåget fr cst 09.34 mot M. Stopp i K Det tog sen 1,5 Tim för trv att besluta om alt tågvärd via hbpg-My och ytterligare 0,5 Tim för grön signal. Avgick K 12.54 0,5 Tim efter tåg fr cst 10.20 mot Köpenhamn. Beräknas passera My 14.30 Kan det vara så att snälltåget behandlas sämre än SJ? Flera på tåget ska byta till snälltåget mot Berlin och riskerar bruten förb. (Själv åker jag söderut imorgon 06.30 så jag har marginal)

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Kanske finns inga tågsätt på rätt plats för det?
    Det stod 2 Reginatågätt på varsitt spår på Eskilstuna C (strax efter 12.00) medan de båda X12:orna väl var de som skapade respektive problem i Norrköping och Hälleforsnäs.
    Det innebär väl att det saknas ett tågsätt för att kunna bedriva normal entimmestrafik mellan Eskilstuna-Sala? men borde man inte kunna köra med de tåg man har och
    ställa in de avgångar som det saknas tåg för istället för att inte köra några tåg alls?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders We Visa inlägg
    Sitter på snälltåget fr cst 09.34 mot M. Stopp i K Det tog sen 1,5 Tim för trv att besluta om alt tågvärd via hbpg-My och ytterligare 0,5 Tim för grön signal. Avgick K 12.54 0,5 Tim efter tåg fr cst 10.20 mot Köpenhamn. Beräknas passera My 14.30 Kan det vara så att snälltåget behandlas sämre än SJ? Flera på tåget ska byta till snälltåget mot Berlin och riskerar bruten förb. (Själv åker jag söderut imorgon 06.30 så jag har marginal)
    Då bör ni vara tåg 23929.
    Tåg 3941 skulle varit i Mjölby 11:36. Således cirka tre timmar sena. Håller anslutningen?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Det är just nu stora störningar efter en kontaktledningsrivning, ca 500 meter söder plattform i Norrköping. 2111 rev där.
    Nästan samtidigt rev 2120 kontaktledningen 600 meter före Hälleforsnäs (kan finnas samband möjligen).

Omöjliggörs trafik till Norrköping norrifrån av rivningen också?

Är det så illa att det inte går att komma igång med enkelspårsdrift förbi platsen?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Jag sitter på 526 som nu är ca 6 Tim sent efter att ha tvingats vända i Linköping och nu går via Mjölby-Hallsberg. Lämnade just Mjölby

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Omöjliggörs trafik till Norrköping norrifrån av rivningen också?

Är det så illa att det inte går att komma igång med enkelspårsdrift förbi platsen?
    Enligt Trafikverkets informatör i intervju i radion blir det stopp trafikdygnet ut. Prognos 18:00 gäller ej längre. Besvärligt ställe med flera kontaktledningar som går ihop. Delar måste tillverkas.
    Ja, det ser ut som att hela Norrköpings driftplats är strömlös. Framkom inte i intervjun dock. Lite förkortad här .
    Sj.se - läget Norrköping C - allt är inställt.

Senast redigerat av Ville den 2018-05-09 klockan 15:37:34. Anledning: radiolänk

Medlem
    mar 2018

Såhär några timmar efter trådstarten, så kan jag konstatera att tåg gått hela tiden på sträckan Eskilstuna - Sala, om än lite haltande.
    Själv är jag och ombordpersonal påväg i taxi till Eskilstuna.
    Nu blev det ju två skador på samma tågsystem, detta har ju dels låst in fordon olämpligt och skadat fordon. Dessutom har ju personal hamnat på fel ställe. Denna röra är nu inte helt lätt att reda upp.
    Prognos 24.00 gäller just nu...

Medlem
    mar 2018

Såhär några timmar efter trådstarten, så kan jag konstatera att tåg gått hela tiden på sträckan Eskilstuna - Sala, om än lite haltande.
    Själv är jag och ombordpersonal påväg i taxi till Eskilstuna.
    Nu blev det ju två skador på samma tågsystem, detta har ju dels låst in fordon olämpligt och skadat fordon. Dessutom har ju personal hamnat på fel ställe. Denna röra är nu inte helt lätt att reda upp.
    Prognos 24.00 gäller just nu...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg

Vilken fordonstyp bestod 2110 av som rev ner i Norrköping? Någon som vet hur reparationsarbetet fortlöper i Norrköping?

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Eddie Visa inlägg
    Vilken fordonstyp bestod 2110 av som rev ner i Norrköping? Någon som vet hur reparationsarbetet fortlöper i Norrköping?
    SVENL (tågnummer 21xx) trafikeras med Regina och X12. men jag vet inte hur många av varje.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ett spår öppnas vid midnatt enligt det senaste nytt. De övriga spåren klockan 12:00 imorgon.
    https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6950218

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JEC Visa inlägg
    SVENL (tågnummer 21xx) trafikeras med Regina och X12. men jag vet inte hur många av varje.
    Trafikupplägget heter UVEN och inget annat, även om Linköping trafikeras istället för Uppsala.

Tåg 2111 som rev i Norrköping bestod av X12 3192. Denna drogs till verkstaden i Linköping av X12 3193 vid 17-tiden, tågnummer 85861.
    Tåg 2120 som rev i Hälleforsnäs bestod av X12 3194. Denna drogs till Västerås av X12 3222 vid 18-tiden, tågnummer 25332/25333. Dras senare till verkstaden i Linköping.

För UVEN disponeras 7 st X12, 3191, 3192 och 3193, ägare Transitio, samt 3194, 3220, 3221 och 3222, ägare SJAB. Dessutom disponeras 4 st X50 9001, 9002. 9003 och 9004, ägare Transitio.

Själv ägnade jag mig åt att åka taxi två gånger, för en massa pengar, samt att däremellan köra 2152/2153 - 2158/2159 - 2160/2161, Et-Sl-Et-Vå.
    Kanske inte en helt vanlig dag på jobbet...

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Tack!
    Sådan här info vet jag i alla fall en som gillar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •