Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Andra tisdagsbilden

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Andra tisdagsbilden

Och nära vilken hållplats tog jag den här bilden?

När jag har fått rätt svar lägger jag ut två ledtrådsbilder (i ett inlägg) för den som vill försöka knäcka det här på egen hand utom tävlan. Ett gott råd i så fall är att ställa om visningsläget till trådad visning, så att man kan öppna ledtrådsinlägget utan att se de andra inläggen med förslag till svar.

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-05-08 klockan 19:18:21. Anledning: Justerade bildfilens namn

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Andra tisdagsbilden

Eketrägatan

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

I Göteborg, på Hisingen, det närmaste spåret är en nedlagd enkelspårssträckning som är övningsskörningsspår eller nåt.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    I Göteborg, på Hisingen, det närmaste spåret är en nedlagd enkelspårssträckning som är övningsskörningsspår eller nåt.
    Hette det inte Bräcke som den gick till innan den lades ned?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Vinterbilder mitt i högsommaren... Är du i fjällen i kväll eller längtar du efter svalka?

Medlem
    nov 2017

Sv: Andra tisdagsbilden - ledtrådsbilderna

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Och nära vilken hållplats tog jag den här bilden?

När jag har fått rätt svar lägger jag ut två ledtrådsbilder (i ett inlägg) för den som vill försöka knäcka det här på egen hand utom tävlan. Ett gott råd i så fall är att ställa om visningsläget till trådad visning, så att man kan öppna ledtrådsinlägget utan att se de andra inläggen med förslag till svar.
    Här är ledtrådsbilderna som kompletterar frågebilden; alla tre är tagna vid samma tillfälle:

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-05-08 klockan 19:20:31. Anledning: kompletterat rubriken

Medlem
    nov 2017

Sv: Andra tisdagsbilden - rätt svar

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Eketrägatan
    Korrekt svar. Bilden av detta extratåg i beställningstrafik tog jag den 24 februari 2018. Jag hade inte kameran med mig, så det fick bli en klen mobiltelefonkamera.

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-05-08 klockan 19:20:53. Anledning: kompletterat rubriken

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Har verkligen denna vagntyp dragit limpesläp efter man monterade mittdörren? Dessutom brukade väl de limpor som kopplades till vara enriktningsvagnar.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Hette det inte Bräcke som den gick till innan den lades ned?
    Stämmer. Spårvägen på Hisingen grenade sig vid Eketrägatan i en gren mot Bräcke och en gren mot Biskopsgården. Det sägs att tanken var att sedan kunna fortsätta linjen på den högbro som man visste skulle komma att byggas över Göta älv. Men när det kom till kritan fick Älvsborgsbron inga spår.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •