Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kommer åter. Domsjö Fiber väljer järnvägstransporter genom nytt avtal med Green Cargo

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Kommer åter. Domsjö Fiber väljer järnvägstransporter genom nytt avtal med Green Cargo

"– Det känns mycket bra att vi har kommit igång med tågtransporter igen. Vi har lyckats knyta ihop volymer från Tågsjöberg och Storuman och fått ihop tillräckligt stora volymer för denna tågpendel. För några år sedan övergick vi från tåg till lastbilstransporter från Tågsjöberg/Backe på grund av problem med det nya signalsystemet på Botniabanan, därför känns det extra roligt att vi med detta upplägg återigen lastar upp virket i Tågsjöberg på järnvägsvagnar, säger Patrik Lundgren, logistikerDomsjöfiber."

Länk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Kommer åter. Domsjö Fiber väljer järnvägstransporter genom nytt avtal med Green C

Kommer tågen gå via Botniabanan (förutom en kort sträcka över Örnsköldsvik C trafikplats)?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Kommer åter. Domsjö Fiber väljer järnvägstransporter genom nytt avtal med Green C

Citat Ursprungligen postat av Magnus Olofsson Visa inlägg
    Kommer tågen gå via Botniabanan (förutom en kort sträcka över Örnsköldsvik C trafikplats)?
    Rimligen via Mellansel.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Precis det jag också tror och då går inte trafiken över Botniabanan (som man kan lockas att tro av texten; åtminstone jag).

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Magnus Olofsson Visa inlägg
    Precis det jag också tror och då går inte trafiken över Botniabanan (som man kan lockas att tro av texten; åtminstone jag).
    Sträckan Långsele-Västeråsby håller ingen vidare standard så den vill man nog slippa om det går.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

SCAs virkeståg från Hoting till Örnsköldsvik/Husum har i alla år gått via Mellansel så det är en väl inkörd rutt för tågen från Hoting-Forsmobanan. Rundgång/lokbyte och lokbytesker väl också i Forsmo?
    Mvh/Alex

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    SCAs virkeståg från Hoting till Örnsköldsvik/Husum har i alla år gått via Mellansel så det är en väl inkörd rutt för tågen från Hoting-Forsmobanan. Rundgång/lokbyte och lokbytesker väl också i Forsmo?
    Mvh/Alex
    SCA är det rätt? Fabriken i Husum ägs av Metsä, tidigare av Modo.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Ja det är rätt. SCA Skog är leverantör av mssaveden och upphandlar transporten av Hector Rail. Det är vanligt i Sverige med virkesbyten och försäljningar mellan skogsföretag. Metsä har ju ingen egen skog i Sverige och måste förlita sig på leveranser från andra. Nu ska jag erkänna att jag inte är helt uppdaterad på hur läget är idag med virkespendeln mellan Hoting-Husum. SCAs egna behov har ju som bekant ökat i Östrand. Mvh Alex

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •