Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gammal är äldst.

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Gammal är äldst.

Med ett näst intill medfött intresse för järnvägen så är det inte utan att man spärrar upp ögonen och tar ett dåligt "höftskott" från arbetsplatsen med mobilkameran.
    Bilden föreställer vad jag inbillar mig en räddningsauktion från Railcare. Och det är inte var dag man får se gammeldanskar kopplade till svarta IC-tåg.

Händelsen utspelar sig på eftermiddagen strax innan fyra i Gagnef på Siljansbanan. Säkert en effekt av ett häftigt åskväder som passerade innan. Men det är min kvalificerade gissning. Namn:  DSC_3592.jpg
Visningar: 646
Storlek:  259,2 KB

SJK-medlem
    Medlem
    nov 2017

Sv: Gammal är äldst.

Citat Ursprungligen postat av Mats Gudmundson Visa inlägg
    Med ett näst intill medfött intresse för järnvägen så är det inte utan att man spärrar upp ögonen och tar ett dåligt "höftskott" från arbetsplatsen med mobilkameran.
    Bilden föreställer vad jag inbillar mig en räddningsauktion från Railcare. Och det är inte var dag man får se gammeldanskar kopplade till svarta IC-tåg.

Händelsen utspelar sig på eftermiddagen strax innan fyra i Gagnef på Siljansbanan. Säkert en effekt av ett häftigt åskväder som passerade innan. Men det är min kvalificerade gissning.
    Fin bild.
    Jag såg tåget (ja, inte danskdieseln) vid ungefär kvart över ett och halv två vid plattformen i Djurås, och det gick ett mycket kraftigt åskväder över trakten.
    Elloket hade åtminstone sista gången jag såg det båda strömavtagarna nedfällda.
    Gick danskdieseln i Borlänge-ändan av tåget så måste den ha puttat på tåget fram till Gagnef och ställt in det på sidospår där.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Fin bild.
    Jag såg tåget (ja, inte danskdieseln) vid ungefär kvart över ett och halv två vid plattformen i Djurås, och det gick ett mycket kraftigt åskväder över trakten.
    Elloket hade åtminstone sista gången jag såg det båda strömavtagarna nedfällda.
    Gick danskdieseln i Borlänge-ändan av tåget så måste den ha puttat på tåget fram till Gagnef och ställt in det på sidospår där.
    Troligen tåg 42. Står lokfel på det.
    https://1409.se/position?tagNr=42&da...-08-16&lang=sv

Gagnef: https://jvgfoto.se/trafikinfo/tpl/?tpl=Gnf&nr=8131

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Citat Ursprungligen postat av Mats Gudmundson Visa inlägg

Händelsen utspelar sig på eftermiddagen strax innan fyra i Gagnef på Siljansbanan. Säkert en effekt av ett häftigt åskväder som passerade innan. Men det är min kvalificerade gissning. Namn:  DSC_3592.jpg
Visningar: 646
Storlek:  259,2 KB
    Jag gissar det är en röjningsrörelse under Trafikverkets tillstånd för det är väl inte SJ eller Railcare som kör?

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Även husvagnen ser ut att vara av inte allra senaste snitt.

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Hade man ersatt Rc-loket med MY-loket? Eller var det bara växling? Eller gick Rc-loket kvar längst fram och MY-loket var sist och användes som ett pålok förbi ett skadat avsnitt av kontaktledningen?

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •