Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Störningar VSB

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Störningar VSB

Det är tungt på VSB idag tisdag.
    1. Stopp vid Flemingsberg pga olycka.
    2. Elfel Skövde-Floby med reducerad trafik.
    3. Enkelspårsdrift Algutsgården-Alingsås. (Planerat)
    4. Rälsbrott Alingsås-Norsesund V. Enkelspår och reducerad trafik.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Störningar VSB

Citat Ursprungligen postat av Carl Olof Mossberg Visa inlägg
    Tråkigt med det första och jobbigt för de andra. Ta det lugnt itrafiken

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Jag brukar lyssna på en kommersiell radiostation på morgnarna i Göteborg. Där har de trafikinformation varje kvart. Idag sa de "inget större att rapportera på vägarna idag. Men för tågen är det problem för tåg från Alingsås och Skövde. Kolla med er operatör så får ni stenkoll."

Hahaha. Stenkoll.
    http://www.postvagnen.com/sjk-forum/...-på-perrongen

Västtrafik skriver
    Tågtrafiken är inställd på sträckan Göteborg Central - Alingsås station och omvänt på grund av spårfel.
    Buss ersätter på sträckan Göteborg - Alingsås.
    Till: Vi vet ännu inte när spårfelet kommer att åtgärdas

Enligt trafikplaneraren verkar de flesta pendeltåg vara inställda, åtmistone Alingsås - Floda. Men ganska otydligt och motsägande.
    Informationstext i appen och sajten verkar allmänt ange att pendeltåg är inställda, medan det verkar avgå delvis ändå.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-05-08 klockan 07:43:37.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Elfelet i Floby drabbade nog SJ snabbtåget 10445 som första tåg i går kväll.
    Som en händelse satt jag på det tåget och det var intressant att uppleva.
    Det första som hände var ju att det blev nödbroms pga att ställverket gick ner förklarade lokföraren för passageraren, det är inte ofta man får uppleva i en X2.
    Sedan var det stopp i ca en timme, och när vi väl rullade mötte man ju tågparaden i motsatt riktning vilket minst sagt var imponerande.
    Mellan Floby och Vårgårda mötte vi i tur och ordning:
    GC 66818 Ståltåget Skandiahamnen- Avesta Krylbo
    GC 66020 Vagnlaståg Sävenäs- Hallsberg
    VT 13452 Regina Göteborg C- Töreboda
    SJ 10450 X2000 Göteborg C- Stockholm
    GC 9820 Posttåg Göteborg C- Rosersberg
    ? 42588 Trailertåg Skandiahamnen- Sundsvall Vet inte riktig vem som drar det, 185 lok i alla fall.
    GC 45290 Trailertåg Skandiahamnen- Luleå
    VT 13454 Regina Göteborg C- Skövde
    GC 42504 TRailertåg Skandiahamnen- Umeå
    GC 4584 Vagnlasttåg Sävenäs- Gävle- Sundsvall
    GC 4590 Vagnlasttåg Sävenäs- Umeå
    GC 4560 Vagnlasttåg Sävenäs- Hallsberg
    GC 5572 Vagnlasttåg Sävenäs- Borlänge
    GC 9834 Posttåg Göteborg C- Rosersberg
    Dom tre sista fick vi stå i Alustgården (vid början av enkelspårsträckan )och vänta på för lokföraren förklarade att dom stog kraftig i vägen och hindrade pendeln i Alingsås.
    Och i Alingsås väntade SJ 10110 Göteborg C- Skövde med ett X40 sätt.

På tåget var det nästan fullsatt och rätt lugnt, folk börjar väl vänja sig vid sådant här,.

M.V.H Anders.k.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Tack för en intressant rapport.
    Det är CFL Cargo som drar Real Rails tåg mellan Skandiahamnen och Sundsvall,

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Det är nästan lika illa på SSB mellan Hässleholm och Lund idag på em. Folk som väntade på plattformen i värmen i Hässleholm var rejält upprörda. Särskilt de som skulle resa långt. Plattformsvärdar? Någon att fråga? Knappast. Vi talar ju om järnväg. Skånetrafiken nyutrustade ett Øresundståg Hässleholm-Kalmar och det är jag tacksam över. Knappt någon som hittade dit för de flesta väntade på ersättningsbussar.

Strax efter att vi lämnat Hässleholm på väg norrut: "Nästa uppehåll Lund, Lund".

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-05-08 klockan 16:45:13.

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Istället för plattformsvärdar så finns ju internet som ger bra mycket snabbare, korrektare och effektivare information än någon stackars plattformsvärd som hade blivit påhoppad av de stackars resenärerna.

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Istället för plattformsvärdar så finns ju internet som ger bra mycket snabbare, korrektare och effektivare information än någon stackars plattformsvärd som hade blivit påhoppad av de stackars resenärerna.
    Absolut. Som van resenär är det så jag söker information oavsett trafikslag. Många tågresenärer är inte lika resvana. De lyssnar på katastrofen Järda (som i em bara skapade förvirring) eller så tittar de på skyltar utan vettigt budskap. Jag agerar ofta oavlönad stationsvärd utifrån min kunskap.

Det var varmt, folk var förtvivlade, hade väntat två timmar på SJ Snabbtåg till Stockholm osv. De vågar inte gå och köpa något ätbart eftersom avgångstiden ändras hela tiden. Droppen var som sagt när mitt Øresundståg mot Kalmar avgick nästan tomt. Alla väntade på ersättningsbuss.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-05-08 klockan 18:18:43.

Medlem
    mar 2018

Jag tar tillbaka allt med det där att internet är bra efter att ha läst följande i Sydsvenskan. Det är alltså citerar och jag har inte ändrat något. Detta är värre än själva stoppet i sig!

”– Lund har problem som station sett, för det är så många tåg att man inte får bort dem och därmed kan man inte köra in till Lund. Från Österlen mot Malmö får de köra de lite mindre järnvägsspåren som innebär att man passerar förbi Lund och inte går igenom Lund, så man missar sina vanliga stationer och kommer till exempel inte ner till citytunneln i Malmö, säger Magnus Wikfors.”

https://www.sydsvenskan.se/2018-05-0...fik-forbi-lund

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Jag tar tillbaka allt med det där att internet är bra efter att ha läst följande i Sydsvenskan. Det är alltså citerar och jag har inte ändrat något. Detta är värre än själva stoppet i sig!

”– Lund har problem som station sett, för det är så många tåg att man inte får bort dem och därmed kan man inte köra in till Lund. Från Österlen mot Malmö får de köra de lite mindre järnvägsspåren som innebär att man passerar förbi Lund och inte går igenom Lund, så man missar sina vanliga stationer och kommer till exempel inte ner till citytunneln i Malmö, säger Magnus Wikfors.”

Instämmer...

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Ja, ska man skratta eller gråta? Men man kan inte vara säker på att Skånetrafikens sagesperson uttryckte sig precis så här. Reportern uppfattade nog att han sa så, men det kan ha blivit fel på vägen så att säga.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Det är nästan lika illa på SSB mellan Hässleholm och Lund idag på em. Folk som väntade på plattformen i värmen i Hässleholm var rejält upprörda. Särskilt de som skulle resa långt. Plattformsvärdar? Någon att fråga? Knappast. Vi talar ju om järnväg. Skånetrafiken nyutrustade ett Øresundståg Hässleholm-Kalmar och det är jag tacksam över. Knappt någon som hittade dit för de flesta väntade på ersättningsbussar.

Strax efter att vi lämnat Hässleholm på väg norrut: "Nästa uppehåll Lund, Lund".
    Vad hade hänt? Eller är det bara järnväg där med? Sydsvenskans artikel nedan går inte att läsa många rader utan betalning.

Edit: Ser nu att det var elfel enligt annan tråd. Bara järnväg alltså.

Senast redigerat av Ville den 2018-05-08 klockan 21:15:46.

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Vad hade hänt? Eller är det bara järnväg där med? Sydsvenskans artikel nedan går inte att läsa många rader utan betalning.

Edit: Ser nu att det var elfel enligt annan tråd. Bara järnväg alltså.
    Det var fruktansvärda köer mellan Malmö och Helsingborg idag på grund av en olycka. Så det gäller även bilbanorna också!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ulf nyström Visa inlägg
    Tack för en intressant rapport.
    Det är CFL Cargo som drar Real Rails tåg mellan Skandiahamnen och Sundsvall,
    Tack, så var det ja.

M.V.H Anders.k.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Ja, ska man skratta eller gråta? Men man kan inte vara säker på att Skånetrafikens sagesperson uttryckte sig precis så här. Reportern uppfattade nog att han sa så, men det kan ha blivit fel på vägen så att säga.
    "Pratminus" ska väl indikera äkta citat lika mycket som citat-tecken?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag stod på Falköping C vid 18-tiden. Järda pratade på med sanna och osanna uppgifter. Lyckligtvis gick mitt tåg mot Nässjö i rätt tid så jag slapp höra flera obegripliga meddelanden. Att man ännu inte kan stänga av eländet och gå över till manuella vettiga utrop. Det är ju skandal mot resenärerna med sådan rappakalja.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Problem idag igen för Södra Stambanan+SVENL+Östgötapendeln pga elfel i Norrköping.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...i-norrkoping-1

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •