I samband med bildgåtan från Chur frågade jag om någon kande vara intresserad av en japanska på besök i Alperna. Fick inget svar men ingen sa nej så jag har laddat upp videon på tuben. Det är inte så mycket tåg men det finns lite grann. Först lite bakgrund.

Popgruppen AKB48 startades 2005, Lite tveksam start men sen har den växt och nu ingår 2-300 tjejer i olika systergrupper i Japan och andra länder. Det är mer ett företag med anslutna tjejer. 2010 provade man ett nytt grepp med subunits. Förutom att vara med i AKB48 bildades olika konstellationer med bas i de olika agenturerna tjejerna var anslutna till. Watanabe Produktion skapade French Kiss med tre medlemmar. 5 skivor gavs ut men sen somnade det in. 2014 en nystart med en skiva till för att sen läggas ner 2015. Kort resumé: http://stage48.net/wiki/index.php/French_Kiss

2014 och 2015 skapade Watanabe även Kisu tabi, dvs Kiss resor. Man skickade iväg tjejerna ensamma eller tillsammans ihop med ett inspelningsteam för att skapa halvtimmes TV-program som sedan sändes över Tokyo TV, ett kabeltvbolag. Inte den bästa sändningstiden, det var någon gång kl 25-26, dvs kl 1-2. Orsaken? Att marknadsföra tjejerna men även Imoto no WiFi. Företaget sysslar med att hyra ut portabla WiFi-routrar så att resenärerna slipper roamingavgifter. Finns även för Stockholm/Sverige. Det finns någon form av ägarsamband mellan Watanabe och Imoto, men jag kommer inte ihåg åt vilket håll. Det är den routern som Mochii visar upp så frekvent. Sen besöker man givetvis olika besöksmål och äter sig igenom ländernas specialiteter.

Resan börjar på Naritaflygplatsen med att hyra router och sen hamnar man i Zürich. Efter fondue och övernattning bär det iväg till Jungfrau. Bara på japanska men det är så visuellt så man hänger med ändå. Jag störs lite av alla skyltar oich texter som poppar upp men så är det i Japan. Om nu någon undrar så är Mocchi, Kuramochi Asuka, 25 år vid inspelningstillfället. Detta är den första videon av två men nästa innehåller inga tåg.

https://www.youtube.com/watch?v=4N6i...ature=youtu.be