Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vinterresan 2018 - Mot Cluj och hemåt [Del 3]

Vinterresan 2018 - Mot Cluj och hemåt [Del 3]

Det kom tyvärr lite annat emellan så lusten att skriva färdigt försvann lite. Men gör färdigt denna serie lite snabbt nu, så jag kan få färdigt nästa reseberättelse.

Missat en tidigare del?
    [Del 1] Tåg i och omkring Bukarest
    [Del 2] Till Brasov via grannlandet

Förra delen slutade med lite mat i restaurangvagnen, och vi hoppar över de närmsta dagarna, då gjordes inget tågrelaterat.

Vi börjar den sista januari, då vi tidigt på morgonen gav oss ut på en roadtrip genom bergen, på vägen stannade vi här, utanför Tilișca.

En reprisbild tagen vid samma tillfälle. Vi tog frukost här på bergssidan och tittade på de få tåg som passerade. Här ett utav de, som skulle till Budapest.

Sedan tog vi bilen, och åkte en kort bit på Transalpina, innan vi svängde av mot Cugir. Trodde vi, det visade sig nämligen att vägen blev oplogad drygt halvvägs till Cugir...

Så det hann inte bli någon bild på ett tåg på väg in till Cugir, utan enbart vid stationen.

Framifrån.

Sedan hoppar vi till andra februari, då det började bli dags att röra sig hemåt. Men först ett besök i Cluj Napoca.

När vi kom till stationen tidigt på morgonen såg vi en massa ljus och varselvästar längre bort på stationen, visade sig att 60 1328-3 hade spårat ur.

Ytterligare en repris, inte vårat tåg. Vi åkte Desiro, "Blue Arrow".

En modern spårvagn kunde ses när vi kom ut från stationen. Byggd av PESA.

Ville dock såklart åka lite Tatra, så vi hoppade av vid CUG, ändhållplatsen innan spåren mot vagnhallen.

Interiören i nämnda vagn.

Ännu en Tatra KT4D, begagnad från Berlin (syns på färgsättningen)

Tillbaka till stationen, där en mängd utrangerade fordon står. Här en A 19-57.

Vissa blå vagnar används dock fortfarande, här två st. B 20-50 i tåg som ska gå till Teiuș.

Vid spåren i öster hände inget, och de verkade inte ens användas i någon större omfattning...

Trasig blädderskylt.

Änden på spåren vid östra delen. Det är inte stationshuset som syns här.

Här syns stationshuset, med uppställt ånglok såklart.

Vi tar och bryter där, och tittar framåt istället och tittar alltså snart förhoppningsvis på nästa reseberättelse från helgen som precis var

//Jocke

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Vinterresan 2018 - Mot Cluj och hemåt [Del 3]

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Sedan tog vi bilen, och åkte en kort bit på Transalpina, innan vi svängde av mot Cugir. Trodde vi, det visade sig nämligen att vägen blev oplogad drygt halvvägs till Cugir...

Så det hann inte bli någon bild på ett tåg på väg in till Cugir, utan enbart vid stationen.
    Tackar för intressanta bilder!

Tyvärr är det något fel som gör att tredje bilden inte syns, jag hittar dock inget uppenbart tokigt i bildlänken.

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Tackar för intressanta bilder!

Tyvärr är det något fel som gör att tredje bilden inte syns, jag hittar dock inget uppenbart tokigt i bildlänken.

Det är denna bild som ska visas. Jag råkade visst glömma ändra bildens URL när jag namnbytte filerna till det rätta. Skrev fel i början och missa visst ändra det. Admin eller moderator får gärna ändra URL'n om möjligt!! För mig går det inte..

Senast redigerat av Joakim Wahlberg den 2018-05-07 klockan 20:05:18.
    //Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Tack för reportaget!

Kul liten spårväg där i Cluj Napoca!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg