Reser ofta till eller från Stockholm. När lokaltrafiken flyttade ner i tunneln blev det fyra spår lediga. Har lagt märke till att det är få tåg som stannar vid dessa plattformar. Funderar på varför det är så många tåg som stannar vid det genomgående spåret närmast stationen och spåret längst bort. Ibland är trafiken så intensivt att det ser ut som om det är kö in till plattformarna. Ibland står ett tåg inne vid plattformen vid stationshuset och ett annat tåg smyger in bakom tåget som står stilla. Resultatet blir att två tåg avgår från samma spår men med enda skillnaden att det ena tåget skyltas med avgång från spår 11 plattform a och tåget bakom skyltas upp med spår 11 plattform b. För en ovan resenär borde det finnas en riska för att man kommer med fel tåg. Har vid några till fällen varit med om att X2 tåg blivit "snöväders" försenade och att två försenade X2 kört in till plattform 11 a+b
Är de gamla spåren reserverade för SWB tågen, godståg och Sl tåg som ska tas ur trafik och väntar på att få Passera Getingmidjan?