Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Spårbytet Alingsås-Vårgårda

1. Klass Johan Siiraks avatar
    Medlem
    mar 2018

Spårbytet Alingsås-Vårgårda

Idag (6/5) enkelspårsdrift mellan Algutsgården (Vårgårda) och Alingsås. Spårbytet på uppspåret påbörjat.
    Den 10-13/5 stängs VSB av mellan Herrljunga (Vårgårda) och Alingsås.
    Är det andra arbeten inplanerade som orsakar detta eller är det arbetet med uppspåret...och om så varför kan man använda det ena spåret nu och inte senare i veckan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Spårbytet Alingsås-Vårgårda

Nu är ju inte detta mitt område men man kan säkert tänka sig att man jobbar effektivare om man helt slipper trafik. Vad jag sett så kommer man också att byta på båda spåren vissa sträckor. Kanske gör man det under denna långhelg?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Johan Siirak Visa inlägg
    Idag (6/5) enkelspårsdrift mellan Algutsgården (Vårgårda) och Alingsås. Spårbytet på uppspåret påbörjat.
    Den 10-13/5 stängs VSB av mellan Herrljunga (Vårgårda) och Alingsås.
    Är det andra arbeten inplanerade som orsakar detta eller är det arbetet med uppspåret...och om så varför kan man använda det ena spåret nu och inte senare i veckan.
    Nu vet jag inte exakt hur det är planerat här, men man kan tänka sig att det ska ballastrenas i växelförbindelserna mellan upp- och nedspår

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Jag kollade lite snabbt i BAP/BUP men kan inte hitta just den avstängningen. Däremot stänger man av genom Alingsås för inläggning av växlar och byggnation av Ktl-bryggor under ungefär samma tider.

Sida 81
    https://www.trafikverket.se/contenta..._1819_1829.pdf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •