Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sommarjobb 2022 del 3

Sommarjobb 2022 del 3

Här kommer ytterligare några bilder från årets sommarjobb.

Y31 1424 hade behov av svarv på fyra axlar så det blev ett snabbt besök i Malmö förra torsdagen.

Den skulle lämnas i Kalmar och jag skulle åka pass till Linköping.

Dock kunde jag ta med X11 3138 på vägen. Jag fick åka pass från Nässjö istället.

Trekanten.

Förra fredagen passerades Rimforsa Brygga. Enbart enstaka tåg stannar här och då på särskild order. Det ingår i ett paket med båtresa på Kinda kanal. En riktig hållplats är det ändå. I Rimforsa blev det sen lång väntan på tågmöte.

Lördag kväll var det överliggning i Kalmar. Y2 1384 avställd framför Y31 1424 inför nästa dag.

Vimmerby söndag förmiddag.

På söndagseftermiddagen passeras Åtvidaberg.

Tågmöte i Falerum.

Gamleby påväg norrut.

Fredag förmiddag och växlingstur i Linköping. Y2 1379 tankad.

Fredag kväll och påväg mot överliggning i Kalmar. Väntan på möte i Rimforsa. Också Y2 1379.

Lördag morgon. Uteblivet möte i Kalmar ledde till att tåg 28804 var fem minuter tidigt. För att inte fälla alla bommar i hela Blomstermåla tog jag det lungt genom ekskogen norr om Ålem. Kaffet är slut och muggen står på förarbordet!

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / SJ
    http://lindman.dk

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Sommarjobb 2022 del 3

Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindman NÄSSJÖ Visa inlägg

Tågmöte i Falerum.

Lindman
    Här ser ju "gummiringen" eller bälgarna på Y2-tågen riktigt bra och fina ut. Uppblåsta och fina. De ser fräscha ut. På andra bilder du visat tidigare har ju dessa sett sorgligt ihopsjunkna ut som om det varit punktering på dessa och här i Postvagnen har det spekulerats om dessa inte underhålls mer och om det är punktering på alla idag. Men på dessa bilder ser det nu ut som om de rentav bytt ut dessa för inte så länge sedan. Så det ser ju ut att underhållas ännu

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Tack Magnus för ytterligare en fin bildsvit!

En fråga, den 27 juli gick det tydligen en X11:a Karlskrona-Malmö tor via BKB, vilket är mycket ovanligt. Var det något underhållsrelaterat, som var orsak till detta?

Citat Ursprungligen postat av Besc Visa inlägg
    Tack Magnus för ytterligare en fin bildsvit!

En fråga, den 27 juli gick det tydligen en X11:a Karlskrona-Malmö tor via BKB, vilket är mycket ovanligt. Var det något underhållsrelaterat, som var orsak till detta?
    Det stämmer. Det var X11 3135 som var påväg till och från svarv i Malmö och gick den vägen.

X11 har väl gått där någongång innan men så ofta kanske det inte är. Jag körde t ex X11 3188 via Ronneby våren 2019.

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / SJ
    http://lindman.dk

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindman NÄSSJÖ Visa inlägg
    Det stämmer. Det var X11 3135 som var påväg till och från svarv i Malmö och gick den vägen.

X11 har väl gått där någongång innan men så ofta kanske det inte är. Jag körde t ex X11 3188 via Ronneby våren 2019.

Lindman

Toppen, tack för info!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •