Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Utsikt från hotellrumsfönster

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Utsikt från hotellrumsfönster

Vackra vår färger vid Stångån i Linköping igår kväll. I bakgrunden skymtar ändå något grått som är 546 i rätt tid på väg mot Stockholm. Mvh/Alex

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Utsikt från hotellrumsfönster

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg

Vackra vår färger vid Stångån i Linköping igår kväll. I bakgrunden skymtar ändå något grått som är 546 i rätt tid på väg mot Stockholm. Mvh/Alex
    Mycket trevlig (järnvägs)bild som alltså kombinerar både natur och tåg på ett förtjänstfullt sätt! Varför tar man inte fler sådana här bilder utan oftast blir det tågnördarnas favoritbildvinkel i formulär 1A, dvs. 'missionärsställningen' snett framför loket och nära?! 😁

Tåget är ju en viktig del av vårt moderna samhälle och då är det bra att sätta in verksamheten i sitt rätta geografiska sammanhang. Det enda som jag saknar i din bild från Linköping är emellertid lite mänsklig aktivitet; fanns det ingen person som rastade sin hund i området? 🐶😊👍

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Utsikt från hotellrumsfönster

Tack Arne för din vänliga kommentar. Bilden är tagen med mobilen så det finns väl en del att övrigt att önska också. Det var nog så att jag fokuserade på att fånga något förbipasserande tåg mellan trädtopparna vilket gjorde att jag glömde mänskligheten. Jag tog några bilder till utan tåg som fungerar bra i ett mångkulturellt och även i ett genus perspektiv men tyvärr ingen hund på någon bild. Du kan dock tänka dig några prissar nere i bildens högra hörn som tar sig en välförtjänt pilsner på hotellets soliga terrass efter dagens slit. Mvh/Alex

Senast redigerat av Alex den 2018-05-04 klockan 18:43:33.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •