Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Tågx Tomelilla fullt av hästar

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tågx Tomelilla fullt av hästar

När tiderna för två skiftarbetande föräldrar inte går ihop med barnvaktens schema, så får dottern följa med pappa på jobbet ett par timmar.

[IMG]http://i64.*******.com/311uavl.jpg[/IMG]

Passagerare Bönans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tågx Tomelilla fullt av hästar

Sveriges minsta ställverkspanel?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Kan så vara. Jag har inte sett nån mindre iallafall

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Tklpeaman Visa inlägg
    När tiderna för två skiftarbetande föräldrar inte går ihop med barnvaktens schema, så får dottern följa med pappa på jobbet ett par timmar.
    Påminner mig om tågmästaren som anlände till Hallsbergs station medförande dottern, bara för att möta den andra föräldern som lagom slutade sitt pass.

Eller när banarbetet drog ut på tiden så att berörd ltkl hade svårt att vara kvar på övertid, men det löstes enkelt genom att ltkl:s make (tillika banreparatör) kunde skickas hem för att ta sig an barnen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bönan Visa inlägg
    Sveriges minsta ställverkspanel?
    Det betvivlar jag. Det verkar vara en ganska standardmässig storlek på själva lådan. Jag är rätt övertygad om att de flesta ställverk 59:or som är byggda under slutet på 1990-talet eller senare har samma storlek på låda. Exempelvis nästan alla ställverk på Blekinge kustbana

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Erik Andersson Visa inlägg
    Det betvivlar jag. Det verkar vara en ganska standardmässig storlek på själva lådan. Jag är rätt övertygad om att de flesta ställverk 59:or som är byggda under slutet på 1990-talet eller senare har samma storlek på låda. Exempelvis nästan alla ställverk på Blekinge kustbana
    "Påbyggnaden" i Värnamo för Mossleväxeln är betydligt mindre, men då är det ju inte hela driftplatsen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Även panelerna till modell Järpås är betydligt mindre. För det är väl så att manöverknapparna även där finns på spårplanstavlan?

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

[IMG]http://i64.*******.com/311uavl.jpg[/IMG]
    Kul ställverksbild att se för en som aldrig annars kommer bakom kulisserna på järnvägens underbara värld!

PS. Varför är bilden vriden i 90 grader åt vänster? Beror det på min webbläsare? Eller har det med din bildlagring på *******.com att göra? Vad kan man göra för att slippa vrida huvudet ur led när jag granskar bilden?

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Har inte en aning om varför! I min mobil visas bilden på rätt håll men inte på datorn....

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Har inte en aning om varför! I min mobil visas bilden på rätt håll men inte på datorn....
    Vissa mobiler gör sådär. Dvs de rättar automatiskt upp vridna bilder då de visas från egna minnet. Öppnar du bilden i en filhanterare istället för mobilens bildvisare så borde det synas. Borde även synas om du kollar på lagringsplatsens sida. Webbläsare visar alltid bilder vridna så som de är i bildfilen.
    Öppna filen direkt på lagringsplatsen, vrid 90 grader, spara bilden. Ladda sen om forumsidan med F5, så borde det vara fixat.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •