Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: MTR express - infart Göteborg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

MTR express - infart Göteborg

På Youtube finns en serie om fem filmer som från förarplats visar en resa 2015 med MTR express, från Norra Bantorget via Västerås, Örebro, Hallsberg och Skövde till Göteborg C - https://www.youtube.com/results?sear...ride+stockholm. I den sista filmen visas ankomsten till Göteborg C och här stannar tåget, backar tillbaka över bangården och går till perrong på ett västligare spår. Min fråga: är detta ett vanligt förfaringssätt eller en engångsföreteelse? Kan någon förklara detta förfarande?
    Filmerna är stundtals underhållande, stundtals rätt tråkiga med mycket skräp på vindrutan./BoSC

Passagerare Tims avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: MTR express - infart Göteborg

Om inte 1 - 14 är fullt så är det onödigt att ta in tågen från norr på spår 16. Som det syns i filmen tar det mycket tid och jag har svårt att tro att detta var planerat från början. En kvalificerad gissning är ett stoppande fel på de andra spåren och tåget fick ledas om förbi tvätten. Om en vill komma in på sp 16 så finns det ett annat spår väster om skansen lejonet. Jag som jobbar ombord på pendeltågen i Göteborg har under mina år har inte vart med om detta. Inte ens om det är fullt utan då får en snällt vänta.

Senast redigerat av Tim den 2018-05-02 klockan 06:40:01.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av bosc Visa inlägg
    På Youtube finns en serie om fem filmer som från förarplats visar en resa 2015 med MTR express, från Norra Bantorget via Västerås, Örebro, Hallsberg och Skövde till Göteborg C - https://www.youtube.com/results?sear...ride+stockholm.
    I den sista filmen visas ankomsten till Göteborg C och här stannar tåget, backar tillbaka över bangården och går till perrong på ett västligare spår. Min fråga: är detta ett vanligt förfaringssätt eller en engångsföreteelse? Kan någon förklara detta förfarande?
    /BoSC
    Det måste vara något specialarrangemang den gången. Jag är ofta på Göteborg C och har aldrig sett MTR express på spår 10-16.
    Enligt trafikverket.se planeras idag MTR express på spår 3-7.
    För att undvika korsande tågvägar så verkar normalt spår 1-8 användas för tåg på Västra Stambanan och typ 11-16 för tåg på Västkustbanan/Boråsbanan.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-05-02 klockan 12:18:35.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av bosc Visa inlägg
    På Youtube finns en serie om fem filmer som från förarplats visar en resa 2015 med MTR express, från Norra Bantorget via Västerås, Örebro, Hallsberg och Skövde till Göteborg C - https://www.youtube.com/results?sear...ride+stockholm. I den sista filmen visas ankomsten till Göteborg C och här stannar tåget, backar tillbaka över bangården och går till perrong på ett västligare spår. Min fråga: är detta ett vanligt förfaringssätt eller en engångsföreteelse? Kan någon förklara detta förfarande?
    Filmerna är stundtals underhållande, stundtals rätt tråkiga med mycket skräp på vindrutan./BoSC
    Filmen er lagt ut av en tekniker i Stadler. Rimelig sikker på at det er tale om test eller kjentmannskjøring.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Filmen er lagt ut av en tekniker i Stadler. Rimelig sikker på at det er tale om test eller kjentmannskjøring.
    Varmt tack till er tre som lämnat rimliga förklaringar./BoSC

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •