Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: 1 klass på HNJ

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

1 klass på HNJ

Idag går det 1:a klass avdelning genom smålands- och hallandsskogarna. En ombyggd Y31 där glasvägg skiljer populasen från det fina folket.

Det finns ingen trängsel på järnvägen, bara för korta tåg.

SJK-medlem
    Medlem
    maj 2019

Sv: 1 klass på HNJ

Ombyggd eller en f.d Kustpil? För jag tackar inte nej till att Krösatågen börjar med 1kl i så fall :)

Citat Ursprungligen postat av Adqam Visa inlägg
    Ombyggd eller en f.d Kustpil? För jag tackar inte nej till att Krösatågen börjar med 1kl i så fall :)
    Vad är framtiden för Krösatågens olika klasser nu när Kustpilen är en del av det? För de nya tågen, de kommer väl bara ha en klass? Kommer vi se att 1 klass försvinner från det gamla Kustpilen-nätet? Sverige har ju inte så värst mycket 1 klass kvar på de olika regionaltågen.

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Vad är framtiden för Krösatågens olika klasser nu när Kustpilen är en del av det? För de nya tågen, de kommer väl bara ha en klass? Kommer vi se att 1 klass försvinner från det gamla Kustpilen-nätet? Sverige har ju inte så värst mycket 1 klass kvar på de olika regionaltågen.
    Inte?

Däremot är det väldigt ont om möjligheter att åka 1 kl på oelektrifierad bana.

SJK-medlem Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Det är den f d Kustpilen 1423 som gått en del i Nässjöomlopp de senaste veckorna.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Det är den f d Kustpilen 1423 som gått en del i Nässjöomlopp de senaste veckorna.
    Under perioden som Y31 1423 varit i Nässjö har drygt 87 avgångar ställts in med anledning av fordonsbrist hos fd Kustpilen. Så helt klart spännande att man väljer denna lösning

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Vad gäller på Y2 då? Dessa är ju byggda med första klass. Degraderas det nu till andra klass?

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

SJK-medlem Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    Under perioden som Y31 1423 varit i Nässjö har drygt 87 avgångar ställts in med anledning av fordonsbrist hos fd Kustpilen. Så helt klart spännande att man väljer denna lösning
    Tydligen har den haft ett svårfunnet fel, som bara dykt upp ibland, som gjort att den fått rulla vidare i Nässjös trafik. Senare idag planeras den återvända till Linköping så förhoppningsvis har felet nu kunnat identifieras, och även åtgärdats, av verkstaden.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Det har inte varit direkt trångt i 1klass när jag åkt på tjustbanan. Men det var några år sen så jag vet inte hur det är nu.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Det har inte varit direkt trångt i 1klass när jag åkt på tjustbanan. Men det var några år sen så jag vet inte hur det är nu.
    Det varierar kraftigt är min erfarenhet. Enstaka gånger är man själv, oftast är det 2-3 resenärer men då och då är det nästan fullt (8 platser på Y31).

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Vad gäller på Y2 då? Dessa är ju byggda med första klass. Degraderas det nu till andra klass?
    Nej, säljs som tillägg (ej platsbundet).
    KLT om saken.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •