Hittar inte tåg 10 mellan Sthlm och Duved eller 11 i motsatt riktning alls i sommar på sj.se. Någon som vet om dessa tåg är inställda och i så fall varför? Exempel på datum jag sökt är 19 juli.
Hittar inte tåg 10 mellan Sthlm och Duved eller 11 i motsatt riktning alls i sommar på sj.se. Någon som vet om dessa tåg är inställda och i så fall varför? Exempel på datum jag sökt är 19 juli.
...
Senast redigerat av Bengt Löfgren den 2022-06-27 klockan 04:11:55.
När jag kollar tidtabellen står det tåget åker 12/12-1/7 och 8/8-10/12
Tabellen finns på https://tagtidtabeller.resrobot.se/t...ag42_30051.pdf
Tramtrain - Bildgalleri
En järnvägsanställd har alltid fel ! - Gammalt PV-ordspråk...
Nåja linjetabellen var ju uppdaterad i december senast, kanske inte mycket att bry sig om.
Tåg 10 verkar ju inte finnas att boka nu imorgon eller följande dagar osv heller. Däremot syns 10006 och 10008 i bokningen på lördag och söndag, men med texten "Banarbete planeras".
Känns som planeringen spårat ur rejält, numera, men är ju bra att det inte går att boka tåg som inte går allafall, sånt lyckas/lyckades ju Mälartåg få till härförleden.
Tramtrain - Bildgalleri
En järnvägsanställd har alltid fel ! - Gammalt PV-ordspråk...
Varför ringa?
De planerade tåglägena verkar inställda, och därför försöker inte SJ sälja några biljetter till dem.
Om man skall ringa någon är det väl Samtrafiken som inte uppdaterat linjetabellerna (men ring inte, för då kanske de slutar helt med att publicera linjetabellerna)?
Vet vi att tåglägena är inställda?
Om inte kanske tågen plötsligt börjar gå imorgon.
Sedan är det en annan sak att det ändå inte hjälper att ringa. Förmodligen är det enda att dagligen kontrollera om tågen är bokningsbara. Kanske läge att börja sälja prenumerationer på tjänsten "information om nyheter på bokningsfronten"? Så slipper alla (utom en) sitta och leta.