Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 767 Hallsberg-Stockholm 26/6 vagnsordning

Passagerare Lms avatar
    Medlem
    mar 2018

767 Hallsberg-Stockholm 26/6 vagnsordning

En kompis åkte med 767 Örebro-Stockholm idag och det var en väldigt konstig vagnsordning , enligt honom 3,4,1,2,6,5
    Dessutom står det på banverkets sida att det var obehöriga i spårområdet på alla stationer och tåget var hela tiden sent, omkring -20

Jag är osäker vilken typ av tåg 767 är men regionaltågen brukar väl vara motorvagnståg ?
    Hade det varit ett gäng med ihopväxlade vagnar så kanske man hade förstått den konstiga vagnsordningen.

Någon som vet mera ?

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Sv: 767 Hallsberg-Stockholm 26/6 vagnsordning

Citat Ursprungligen postat av Lm Visa inlägg
    En kompis åkte med 767 Örebro-Stockholm idag och det var en väldigt konstig vagnsordning , enligt honom 3,4,1,2,6,5
    Dessutom står det på banverkets sida att det var obehöriga i spårområdet på alla stationer och tåget var hela tiden sent, omkring -20

Jag är osäker vilken typ av tåg 767 är men regionaltågen brukar väl vara motorvagnståg ?
    Hade det varit ett gäng med ihopväxlade vagnar så kanske man hade förstått den konstiga vagnsordningen.

Någon som vet mera ?
    Kan det har varit tre stycken tvåvagnars X40? Beroende på hur de är vända finns det en logik bakom numreringen.

Passagerare Lms avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Kan det har varit tre stycken tvåvagnars X40? Beroende på hur de är vända finns det en logik bakom numreringen.
    Är det någon hårdkodning på X40 numrering , eller har man kopplat ihop flera trafiktåg ?

På X55 har jag ibland varit med om att dom haft något datorfel som gjorde att man inte fick fram några vagnsnummer på displayerna.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Det skyltas/annonseras"obehöriga i spår"från den stationen det hände och alla framåt tills(möjligen)att tåget är i tid igen.
    Om du"bara"blev -20 till din slutdestination var det alltså på endast en plats det var spårspring./Ulf

Är det någon hårdkodning på X40 numrering , eller har man kopplat ihop flera trafiktåg ?

På X55 har jag ibland varit med om att dom haft något datorfel som gjorde att man inte fick fram några vagnsnummer på displayerna.
    Styrs av 1 klass-vagnen, den är alltid 1, 4 eller 7. Vagnordningen idag borde ha varit 1-2-3-6-4, då tåget bestod av en X40-3 och en X40-2.

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

SJK-medlem
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Styrs av 1 klass-vagnen, den är alltid 1, 4 eller 7. Vagnordningen idag borde ha varit 1-2-3-6-4, då tåget bestod av en X40-3 och en X40-2.
    Men finns det inte andra lika tänkbara kombinationer av en 3-a och en 2-a? Kan det inte bli t.ex. 3, 2, 1, 4, 6?

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Men finns det inte andra lika tänkbara kombinationer av en 3-a och en 2-a? Kan det inte bli t.ex. 3, 2, 1, 4, 6?
    Jodå.

Erfarehet skapar en bra PV-skribent. Samma erfarenhet man får av att vara en mindre bra PV-dito....

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Någon som vet mera ?
    Jag tror din polare tog fel på vagnsordningen. Undantaget datafel den inte möjlig. 767 var X40-2 plus X40-3.

Erfarehet skapar en bra PV-skribent. Samma erfarenhet man får av att vara en mindre bra PV-dito....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •