Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SJs EuroNight-vagnar

Passagerare
    Medlem
    nov 2020

SJs EuroNight-vagnar

Har det levererats nån mer vagn till SJ:s kommande nattåg till Hamburg? Eller är det fortfarande bara en - ännu inte folierad?
    Mvh

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: SJs EuroNight-vagnar

Citat Ursprungligen postat av Billy Visa inlägg
    Har det levererats nån mer vagn till SJ:s kommande nattåg till Hamburg? Eller är det fortfarande bara en - ännu inte folierad?
    Mvh

Ännu verkar ingen av dessa ha kommit till Sverige i alla fall.

SJ själva anger att det är sovvagnar typ AB32 och att det rör sig om 7 vagnar. Om det SJ har rätt om vagnstyp så handlar det om ombyggda vagnar som ursprungligen var av typen T2S.

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Ännu verkar ingen av dessa ha kommit till Sverige i alla fall.

SJ själva anger att det är sovvagnar typ AB32 och att det rör sig om 7 vagnar. Om det SJ har rätt om vagnstyp så handlar det om ombyggda vagnar som ursprungligen var av typen T2S.
    En av liggvagnarna finns i Sverige sedan någon månad tillbaka.. Sovvagnarna är ÖBB's gamla WLABmz 75-71, om de kallats något annat tidigare vet jag inte. Såhär såg de åtminstone ut för några år sedan: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/...-4.php?lang=en, och just nu verkar de befinna sig i Slovakien för upprustning hos ŽOS Trnava.

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    En av liggvagnarna finns i Sverige sedan någon månad tillbaka.. Sovvagnarna är ÖBB's gamla WLABmz 75-71, om de kallats något annat tidigare vet jag inte. Såhär såg de åtminstone ut för några år sedan: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/...-4.php?lang=en, och just nu verkar de befinna sig i Slovakien för upprustning hos ŽOS Trnava.

Bilderna visar ÖBB-vagnar som är av den typ som levererades som typen T2S, fast de har modifierats i efterhand.

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •