Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: FSVJ Upplevelseresor 21/4

Avställd
    Medlem
    mar 2018

FSVJ Upplevelseresor 21/4

För en dryg vecka sedan anordnade Föreningen Sörmlands Veteranjärnväg ett antal extratåg mellan Oxelösund och Eskilstuna. Jag passade på att ta några bilder.

Transport till Eskilstuna vid Mellösa på fredagskvällen.

Morgontåg med X21-9 mot Eskilstuna strax söder om Skogstorp.

Då har det hunnit bli eftermiddag och motorvagnen går tillbaka till Oxelösund. Passerar här Vilsta.

Kvällståget från Oxelösund till Eskilstuna passerar Skjulsta ...

... för att sedan göra en snabb rundgång på Eskilstuna C och gå tillbaka igen. Här alldeles innan Hållsta.

Senast redigerat av X1000 den 2020-12-24 klockan 22:34:09. Anledning: Förfallen bildlänk raderad

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: FSVJ Upplevelseresor 21/4

Snygga bilder! Kvällsbilden från Mellösa är ju helt underbar!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Harnefors Visa inlägg
    För en dryg vecka sedan anordnade Föreningen Sörmlands Veteranjärnväg ett antal extratåg mellan Oxelösund och Eskilstuna. Jag passade på att ta några bilder.

Transport till Eskilstuna vid Mellösa på fredagskvällen.

Morgontåg med X21-9 mot Eskilstuna strax söder om Skogstorp.

Då har det hunnit bli eftermiddag och motorvagnen går tillbaka till Oxelösund. Passerar här Vilsta.

Kvällståget från Oxelösund till Eskilstuna passerar Skjulsta ...

... för att sedan göra en snabb rundgång på Eskilstuna C och gå tillbaka igen. Här alldeles innan Hållsta.
    Jag ser tyvärr inte någon av bilderna, i Firefox 69.0.2.
    Får felmeddelanden (Invalid Hostname) om jag jag kopierar in URL-en i egen flik.

Senast redigerat av X1000 den 2020-12-24 klockan 22:35:46.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Får felmeddelanden (Invalid Hostname) om jag jag kopierar in URL-en i egen flik.
    Det är likadant för närvarande i de andra trådar jag har varit inne i där bilderna ligger på *******.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Det är likadant för närvarande i de andra trådar jag har varit inne i där bilderna ligger på *******.
    Ajdå. Tur jag hann se dem. Nu ligger de väl i cacheminnet så jag kan skåda den spegelblanka Mellösasjön med tåget som kör mot den nedåtgående solen.
    Får hoppas de kommer upp igen.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Verkar närmast slumpmässigt om man kan se dem. För ett par timmar sedan kunde jag inte se någon av bilderna i min mobil, men nu syns alla, i datorn kan jag däremot inte se den första, men övriga.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Underbart! Eskilstuna - Flen är troligen min favoritsträcka att köra. Den första bilden förklarar rätt bra varför... :)

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Verkar närmast slumpmässigt om man kan se dem. För ett par timmar sedan kunde jag inte se någon av bilderna i min mobil, men nu syns alla, i datorn kan jag däremot inte se den första, men övriga.
    Jag skrev min uppfattning om problemet i en annan tråd som också hade bilder på bildtjänsten *******.

Att du kunde se några bilder i några apparater berodde nog på att dessa hade lagrats i din lokala cache på just den apparaten. När det sen kom igång kan något liknande dykt upp om du inte laddade om sidan.

Edit: Och en himla tur att bildtjänsten kommit igång igen, det var ju jättefina bilder!

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-05-01 klockan 09:55:49. Anledning: Tillägg

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Jag skrev min uppfattning om problemet i en annan tråd som också hade bilder på bildtjänsten *******.

Att du kunde se några bilder i några apparater berodde nog på att dessa hade lagrats i din lokala cache på just den apparaten. När det sen kom igång kan något liknande dykt upp om du inte laddade om sidan.

Edit: Och en himla tur att bildtjänsten kommit igång igen, det var ju jättefina bilder!
    Nä, om de cache-lagras har man först lyckats se dem och kan sedan se dem igen fast de inte längre är tillgängliga. Nu var det tvärtom så att de först inte kunde ses, men sedan gick att se.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Nä, om de cache-lagras har man först lyckats se dem och kan sedan se dem igen fast de inte längre är tillgängliga. Nu var det tvärtom så att de först inte kunde ses, men sedan gick att se.
    Jag kanske missförstår dig, men din första mening är ju helt korrekt, och gäller om du hade hunnit se bilderna i den apparaten innan servern stannade.
    Medan i apparater där du inte hade hunnit hämta bilderna innan stoppet så såg du dem inte förrän sevrarna kom igång igen och du kunde ladda ned bilderna.
    För visst kan du väl se alla bilder nu, överallt?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Jag kanske missförstår dig, men din första mening är ju helt korrekt, och gäller om du hade hunnit se bilderna i den apparaten innan servern stannade.
    Medan i apparater där du inte hade hunnit hämta bilderna innan stoppet så såg du dem inte förrän sevrarna kom igång igen och du kunde ladda ned bilderna.
    För visst kan du väl se alla bilder nu, överallt?
    För att ta skeendet i detalj öppnade jag först inlägget i min mobil, då kunde jag inte se någon bild alls. Senare öppnade jag det i datorn och såg alla bilder utom den första, men då kunde alla bilder ses i mobilen. Nu ser jag alla bilder även i datorn.

Passagerare Funderingar under hattens avatar
    Medlem
    mar 2018

Och jag kan överhuvudtaget inte se vissa bilduppläggarnas, bl.a. Bromans tisdagbilder i datorn på jobbet medan en del andra går hur bra som helst. Hemma med gamla HP-grunkan däremot har jag hittills kunnat se allt.
    Märkligt - jag misstänker dock att det kan vara företagets brandvägg efter lite nyinstallationer som har börjat sortera vad man får se. Innan så var det inga problem.
    / Hannu med hatten

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Stort tack för jättefina bilder! Väldigt uppskattat från oss som jobbade ombord denna dag!

Hälsningar
    Micke

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •