Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Freskati

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Freskati

Nu har man börjat vidta åtgärder för arbetets acceleration! Antar jag, för nu har man i alla fall tagit ned kontaktledningen och brutit spåret.

De nya repeterförsignalerna har fått sina bakgrundsskärmar uppsatta, vi får se om de överlever hela arbetet

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Freskati

Det jag alltid reagerar på när jag ser bilder från RB är det stora spårcentrumavståndet. Det är som om bankroppen egentligen är byggd för normalspår.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lars Stegenius Visa inlägg
    Det jag alltid reagerar på när jag ser bilder från RB är det stora spårcentrumavståndet. Det är som om bankroppen egentligen är byggd för normalspår.
    Spåravståndet har ju egentligen ingenting med spårvidden att göra. Dock kan stora delar av RB ändå sägas vara förberedda för normalspår. (Dessutom har normalspåriga vagnar faktiskt framförts på stora delar av nätet, men upplastade på överföringsvagnar!)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Gick förbi platsen i veckan och kunde konstatera att det inte gick att ta några bilder eftersom att jobb verkar pågå under marknivå. Har man byggt klart tunneldelen och ska knuffa in den delen under spåret?
    Har lagt märke till att det nästan alltid är tågmöte i övergången. Har man lagt in tågmöte vid övergången för att minska antalet bomfällningar för kommer det ett tåg från ena hållet kan man vara säker på att det kommer ett tåg från andra hållet innan bommarna går upp.
    Förstår inte varför man lägger ner en massa pengar på att bygga om övergången. Borde ha blivit billigare om botaniska kunde plantera växter där parkeringen ligget och så kunde man anlägga en parkering på andra sidan spåret.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Som jag förstår det ska det lanseras ja.

Din hypotes om tidtabellskonstruktionen är inte korrekt men det händer förstås att tågen ”spontant” möts där.

Din alternativa idé kunde avfärdas utan närmare utredning.

Lite bilder och fakta finns här: https://www.regionstockholm.se/globa...200928_web.pdf

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

När jag tänker på saken så verkar det ju lite märkligt ändå. Jag missade hur det gick till men nu står den där i alla fall!

Några nya bilder.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •