Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Blinkande frontljus

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Blinkande frontljus

Vilka motorvagnar i Sverige har möjligheten att ha blinkande frontljus i fronten samtidigt som bakhyttens frontljus blinkar?

När jag fick Itino-utbildning tidigare i år fick jag se att just Itino har den funktionen.

Någon som vet om nya motorvagnar i Sverige kommer få den funktionen?

Jag tycker personligen att det är en bra möjlighet vid fara eller olycka i flerspårsmiljö att kunna blinka åt båda hållen för att försöka få stopp på trafiken.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Blinkande frontljus

Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    Vilka motorvagnar i Sverige har möjligheten att ha blinkande frontljus i fronten samtidigt som bakhyttens frontljus blinkar?

När jag fick Itino-utbildning tidigare i år fick jag se att just Itino har den funktionen.

Någon som vet om nya motorvagnar i Sverige kommer få den funktionen?

Jag tycker personligen att det är en bra möjlighet vid fara eller olycka i flerspårsmiljö att kunna blinka åt båda hållen för att försöka få stopp på trafiken.
    Jag kan inte svara för alla eftersom jag inte kört alla. Redan X10-familjen har det så jag gissar att alla därefter har det.
    Jim

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Jag var otydlig i min frågeställning...frågan är om det finns andra fordon än Itino som aktiverar blinkande frontljus i aktern samtidigt som jag aktiverar blinkade frontljus i den aktiverade hytten, så man slipper ta sig till bakhytten och vrida på ljusomkopplaren, som t ex X10-familjen.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Alla nya banarbetsfordon(Banverket/Infranord) har den funktionen sedan 90 talet någon gång

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •