Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Stockholmare är roliga.

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Sv: Stockholmare är roliga.

Citat Ursprungligen postat av Lesley Visa inlägg
    Jag jobbade i Stockholm ett tag i början av 2000-talet och åkte både T-bana och "blåbuss" från hotellet till jobbet.
    Det hände ju rätt ofta att man precis råkade missa en buss eller T-banetåg, men det var ju inget problem för nästa buss/T-banetåg kom ju inom 1-2 minuter. Ja ibland kunde det vara hela 3 minuter till nästa. Stor skillnad mot hemma där det kanske var 1-2 timmar mellan varje buss.
    Men för Stockholmarna verkade det vara total katastrof att missa ett T-banetåg och dom såg ut som hela deras dag blev förstörd när dom måste vänta flera minuter på nästa tåg...

/ TT
    Men betänk då att trafiken ser väldigt olika ut beroende på var i regionen man åker.
    I innerstaden kanske man har en T-baneavgång varannan minut. Men utanför innerstaden blir det glesare och sen ännu glesare . Och det behöver inte vara så långt ut, titta t.ex på Runsa på Järvafältet som bara har några få bussar om dagen och ute i skärgården finns öar som inte ens har daglig trafik utanför sommarsäsong.
    Och har man sen typ en timmes resväg med flera byten så kan det finnas anledning att sno sig på till ett byte.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
    Själv föredrar jag att ha tak över huvudet när det ösregnar, detta är svårt att få om man byter till buss vid Tekniska.
    Det behövs inte vid Tekniska, man kollar upp när bussen går och så går man fram i lagom tid.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Nere vid T-banan finns det en avgångstavla där man ser när nästa 676a går och det går jättebra att stå kvar nere vid Pressbyrån och vänta då/Ulf
    (Det finns även en när man kommer upp i bussterminalen vid DSH,men då är det längre att gå till 676ans hållplats...)
    Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Det behövs inte vid Tekniska, man kollar upp när bussen går och så går man fram i lagom tid.
    Det saknas fortfarande tak vid Tekniska vilket gör det svårt att förflytta sig torrskodd till bussen även om man kan vänta under tak.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
    Det saknas fortfarande tak vid Tekniska vilket gör det svårt att förflytta sig torrskodd till bussen även om man kan vänta under tak.
    Gatorna är ju stenbelagda, det är inte precis en lerig åker man ska passera.

Passagerare Svante Anderssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Torrskodd i det här fallet betyder att undvika att bli blöt... men det kanske inte är ett gångbart uttryck i vissa kretsar?

SA

Slösa inte bort din tid på att försöka bli bra på det du är dålig på

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Svante Andersson Visa inlägg
    Torrskodd i det här fallet betyder att undvika att bli blöt... men det kanske inte är ett gångbart uttryck i vissa kretsar?
    Även bokstavligt talat är det lättare att klara sig torrskodd vid Danderyds sjukhus, om inget ändrats nyligen finns det gott om vattenpölar att blöta ned skorna på i mitten av Valhallavägen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Svante Andersson Visa inlägg

SA
    Har aldrig hört det. Men det är kanske för att jag är uppvuxen vid Tekniska högskolan och aldrig upplevt det här problemet som det tydligen är att man kan få några regndroppar på sig när man ska kliva på bussen. Och då har jag ändå stått där många gånger och väntat på innerstadsbussar med betydligt mer oförutsägbara passertider!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vad gatorna är gjorda av är väl av mindre betydelse om det ösregnar? I grunden är jag säker på att vi alla är överens om att vid Danderyd kan man förflytta sig från tunnelbanan till bussarna under tak vilket inte är möjligt vid Tekniska, vilket gör att man kan välja att byta vid den förstnämnda.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av X2000gung Visa inlägg
    Jag är den första som hatar på Stockholmare men har även bott där och just den här attityden är så tråkig.

Ja, nästa tunnelbana kommer kanske om ett par minuter. Men de fem minuternas försening har gjort att man missar sitt byte till Mörbytåget som man får vänta på i tio minuter. Det gör att man missat sitt tåg på Östra som går var 20:e minut. Som i sin tur gör att man missar bussen som normalt ansluter till vissa avgångar från Stockholm. Så antingen får man gå hem eller vänta en halvtimme på nästa buss. Oavsett har förseningen på fem minuter i tunnelbanan som lantisarna skrattar åt vuxit till en högst lantis-relaterbar försening när man väl kommit fram.

Därför håller jag mig ur vägen när folk springer till tuben.
    Instämmer! Det är lätt att inte se andras perspektiv. Ofta är ju reskombinationerna i t ex Stockholms kollektivtrafik närmast oändliga medan de i t ex Örebro är rätt få....

Buss 432 till Malma Kvarn från Slussen går inte oftare än skolbussen i Sveg.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •