Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Snälltåget 3942 i torsdags

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Snälltåget 3942 i torsdags

Jag kan härmed dementera alla uppgifter om att Snälltåget bytt ut de riktiga besticken i krogen mot något träaktigt. Antingen ville de bara jäklas med Hasse Hagberg eller så hade de problem med diskmaskinen.

Jag åt den veganska franska lantgrytan som var kryddig och god. Serverades på porslin med varmt kuvertbröd för endast 59kr eftersom jag bokat "Komfort". Du behöver inte micramaten själv och du slipper att äta med plastbestick ur ett plasttråg.

Övernattning på Elite Adlon och SJ Snabbtåg 627 Stockholm-Kristinehamn fredag morgon. Toaletten i vagn 1 var avstängd men för jämlikhetens skull var även två toaletter i 2kl avstängda. Skärpning! Det var en X2 och min vana trogen hade jag bokat vagn 1 plats 28.

Testade kalvfrikadellerna från Kalf&Hansen och det var riktigt smakligt. Det var gott.

I Kristinehamn hade jag möte med Lars Yngström som bjöd på TÅGAB A2 tillbaka till Stockholm så jag fick testa produkten. A2 är Kung! Därefter WL4 till Malmö men den resan betalade jag så klart själv.

Ett intensivt och trevligt dygn på järnvägen. Kul att få visning av TÅGAB och verkstäderna i Kristinehamn.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-04-29 klockan 12:00:57.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Sv: Snälltåget 3942 i torsdags

Kycklingfrikadeller. Kalf & Hansen har inte kalv i sortimentet, oavsett namnliknelse.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •