Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hello Kitty train

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Hello Kitty train

https://youtu.be/n5TB1Tl4C3s

Ärligt talat, jag är ganska less på att åka tåg (upplever det ofta som tjatigt) och jag har svårt att bli upphetsad såväl inför X2 upgrade som kommande skapelser och nya stambanor. Jag bryr mig helt enkelt inte.

Mitt järnvägsintresse lever ändå kvar i form av 60- och 70-talsnostalgi. Med detta vill jag ha sagt att järnvägsintresset kan ta sig olika uttryck.

Förutom järnvägens 60- och 70-tal gillar jag (utanför det spårbundna) väghyvlar, gamla bussar, gamla bilar (även nya), långtradare och flygplan.

Sist men inte minst - sovvagnar. Talar vi järnvägsstationer ska det vara banhallar med dieseldoft.

Men detta tåg mina damer och herrar skulle göra mig mera järnvägsfrälst. Fatta! :)

Skrivet utan moderatorhatt.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2022-06-10 klockan 16:58:19.

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2020

Sv: Hello Kitty train

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    https://youtu.be/n5TB1Tl4C3s

Ärligt talat, jag är ganska less på att åka tåg (upplever det ofta som tjatigt) och jag har svårt att bli upphetsad såväl inför X2 upgrade som kommande skapelser och nya stambanor. Jag bryr mig helt enkelt inte.

Mitt järnvägsintresse lever ändå kvar i form av 60- och 70-talsnostalgi. Med detta vill jag ha sagt att järnvägsintresset kan ta sig olika uttryck.

Förutom järnvägens 60- och 70-tal gillar jag (utanför det spårbundna) väghyvlar, gamla bussar, gamla bilar (även nya), långtradare och flygplan.

Sist men inte minst - sovvagnar. Talar vi järnvägsstationer ska det vara banhallar med dieseldoft.

Men detta tåg mina damer och herrar skulle göra mig mera järnvägsfrälst. Fatta! :)

Skrivet utan moderatorhatt.
    Var det inte X55 som kallades just "Hello Kitty" för att det sågs som ett leksakståg och det fick cheferna på SJ att skicka ut mejl att det inte fick kallas så av personalen?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Om detta tåg körs enligt egen tidtabell kan det säkerligen attrahera barnfamiljer.
    Kippu kan säkert utveckla saker och ting om detta tåg/Ulf

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Ärligt talat, jag är ganska less på att åka tåg (upplever det ofta som tjatigt)...
    London-borna har ju ett talesätt: If you're tired of London you're tired of life.

Vi kanske ska införa motsvarande: Om du är trött på tåg är du trött på livet.

Tur att tågfilmen kunde muntra upp dig!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •