Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kil - Torsby 2004

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Kil - Torsby 2004

Nu finns denna förarvy-film ute på YouTube. Frysdalsbanan så som det såg ut i December 2004. Filmat från Y1 1295 med original Fiat-drivlina. Resan går genom ett snörikt Värmland.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Kil - Torsby 2004

Det blir bara en svart fyrkant för mig men det räckte för att kunna skapa en genväg. Lite enformig resa kanske. Men, ungefär 16 minuter in kommer hållplatsen Frykåsen, skyddad av signaler. Tilläggstavlan skall fínnas på signaler vid lastplatser men jag ser ingen lastplats? Det fanns det dock en bit norrut, Sträntevik? Vad skyddar signalerna då?

Senast redigerat av Åke K den 2018-04-26 klockan 20:05:12.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Det blir bara en svart fyrkant för mig men det räckte för att kunna skapa en genväg. Lite enformig resa kanske. Men, ungefär 16 minuter in kommer hållplatsen Frykåsen, skyddad av signaler. Tilläggstavlan skall fínnas på signaler vid lastplatser men jag ser ingen lastplats? Det fanns det dock en bit norrut, Sträntevik? Vad skyddar signalerna då?
    Jag tycker att det är en stoppbock bakom en bod till höger om spåret strax innan signalen, och det sticker upp ett växelklot ur snön till höger om spåret bara någon meter innan plattformen, så då kunde ju linjeplatsen vara under snön.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Fransson Visa inlägg
    Jag tycker att det är en stoppbock bakom en bod till höger om spåret strax innan signalen, och det sticker upp ett växelklot ur snön till höger om spåret bara någon meter innan plattformen, så då kunde ju linjeplatsen vara under snön.
    Ja, nu ser jag en halv stoppbock bakom boden och även växelklotet. Fast det verkar grävt där spåret borde finnas så det kanske är nyupptaget.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •