Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Några resor som är svåra att göra idag om man inte vill byta tåg.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Några resor som är svåra att göra idag om man inte vill byta tåg.

Biljetterna talar väl för sig själv. Jag förstår att det kan finnas invändningar men svårt att göra om det exakt enligt vad som står på biljetten, eller hur?

Mvh/Alex

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Några resor som är svåra att göra idag om man inte vill byta tåg.

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg

Biljetterna talar väl för sig själv. Jag förstår att det kan finnas invändningar men svårt att göra om det exakt enligt vad som står på biljetten, eller hur?

Mvh/Alex
    Om vi bortser från att Södertälje S inte heter så och att det inte går fjärrtåg just där, så har det vid några omledningar varit uppehåll i Helsingborg för tåg Stockholm-Malmö, sen kanske de inte haft uppehåll i Södertälje Syd.
    Umeå-Karlstad är nog riktigt svår att ordna.
    Östersund-Umeå trafikeras ju av Norrtåg, men det är väl oftast byte av tågnummer och fordon i Sundsvall, men vem vet, det kanske finns (eller funnits) något omlopp där du kan sitta kvar på tåget.
    Om det nu inte är så att du kräver sovvagn, då är det svårt.
    Eller att du har invändningen att det är jättesvårt att få tag på en inrikes biljett på biljettämne eller att det är jättesvårt att köpa separata reservationer numera.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Din första invändning kan vara värd att beakta och det hade förstås varit bingo med en omledning på gamla banan förbi Södertälje och en omledning förbi Helsingborg i Skåne. Tyvärr stannar inte tåget då på mitt gamla kära Södertäje Södra även om det passerar förbi och stannar heller inte vid stoppbocken på Färjestationen i Helsingborg.

De andra två var nog mest de direkta sovvagnskurserna som gällde även om det också är svårt eller omöjligt idag att göra resan med direkta dagtåg. Går Norrtåg med genomgående tåg utan byten Östersund-Umeå via Sundsvall? Mvh/Alex

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Östersund-Umeå trafikeras ju av Norrtåg, men det är väl oftast byte av tågnummer och fordon i Sundsvall, men vem vet, det kanske finns (eller funnits) något omlopp där du kan sitta kvar på tåget.
    Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Går Norrtåg med genomgående tåg utan byten Östersund-Umeå via Sundsvall? Mvh/Alex
    Som komplement till det jag skrev ovan, så har jag kollat de närmaste dagarna, och det syns inga direkta förbindelser, men jag vet inte om de faktiskt ibland låter fordonet byta linje, så du kan sitta kvar. Har Norrtåg allt fordonsunderhåll i Umeå (och inget i Östersund) så behöver man väl flytta fordonen ibland.
    Någon annan kanske vet?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Som komplement till det jag skrev ovan, så har jag kollat de närmaste dagarna, och det syns inga direkta förbindelser, men jag vet inte om de faktiskt ibland låter fordonet byta linje, så du kan sitta kvar. Har Norrtåg allt fordonsunderhåll i Umeå (och inget i Östersund) så behöver man väl flytta fordonen ibland.
    Någon annan kanske vet?
    Ja, det sker, men vet ej närmare när. I onsdags skedde det i vart fall med tåget som ankom Sundsvall strax innan 14. Jag åkte söderut mot C, men utrop skedde om att det gick bra att sitta kvar för resenärer mot Umeå.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •