Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Banarbete, tågplanering

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Banarbete, tågplanering

Tittar på resor Norrköping-Stockholm i juni. Vad jag förstått ska getingmidjan stängas från 25/6. Eller är det tidigare? Redan från den 11/6 är bokningen stängd, men det är ordinarie tider som visas (under helgen finns ett fåtal snabbtåg bokningsbara direkt till cst). Inte som senare då de visas med byten i Flemingsberg eller Stockholm södra.

Senast redigerat av jonas72 den 2018-04-25 klockan 20:46:55.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Banarbete, tågplanering

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Tittar på resor Norrköping-Stockholm i juni. Vad jag förstått ska getingmidjan stängas från 25/6. Eller är det tidigare? Redan från den 11/6 är bokningen stängd, men det är ordinarie tider som visas (under helgen finns ett fåtal snabbtåg bokningsbara direkt till cst). Inte som senare då de visas med byten i Flemingsberg eller Stockholm södra.
    Ja, Getingmidjan stängs från 25 juni, se https://www.sj.se/sv/trafikinfo/bana...stockholm.html

Om det är på www.sj.se du söker, så kan du ju klicka på en förbindelse och får då oftast upp en förklaring att det pågår banarbetsplanering.
    T.ex. 16-17 juni så är det banarbeten söder om Hässleholm, vilket kan påverka snabbtågen även längre norrut.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tack, jo jag har sett att det står banarbetsplanering. Det gäller inte Hässleholm eftersom både regional och IC tåg är spärrade och det börjar redan den 11/6.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Tack, jo jag har sett att det står banarbetsplanering. Det gäller inte Hässleholm eftersom både regional och IC tåg är spärrade och det börjar redan den 11/6.
    Det bästa är nog att du kontaktar SJ direkt, det verkar ju inte vara någon på SJ som besvarar sådana här frågor i Postvagnen.
    Berätta gärna vad du får för svar.
    Om det bara hade varit loktåg så hade man ju kunna gissa att det ansträngda vagnläget hade spelat in, och att man flyttade vagnar till Uppsala-pendeln.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Enkelspårsdrift mellan Stockholm C och Stockholm Södra under två veckor. Gissar på förberedelser inför avstängningen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •