Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Bildlänk: Nordic Refinance TME 1533 reklamfolierad "Den lille havfrue"

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Bildlänk: Nordic Refinance TME 1533 reklamfolierad "Den lille havfrue"

Obekant vem som ska använda loket.

Länk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bildlänk: Nordic Refinance TME 1533 reklamfolierad "Den lille havfrue"

Det står ju något om CFL Cargo i länken. Vad gäller bolagets nuvarande svenska trafik finns väl ingen användning gör ett sådant linjediesellok nästan oanvändbart i växling!

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Det står ju något om CFL Cargo i länken. Vad gäller bolagets nuvarande svenska trafik finns väl ingen användning gör ett sådant linjediesellok nästan oanvändbart i växling!
    Står: "Sehr fotogen abgestellt fanden wir die ME 1533 bei CFL Cargo vor. " = Mycket fotovänligt uppställd fann vi ME 1533 vid CFL Cargo.

Längst ner i tråden omnämns för övrigt T66K som tydligen varit i Tyskland. För revision vid tysk verkstad?

"Gestern ging übrigens noch die blaue Class 66 T66K714 mit einem Hectorrailzug gezogen von 241 004R2D2 aus Padborg in Richtung Norden." = I går passerades Padborg även av den blåa T66K 714 i ett nordgående Hectortåg draget av 241 004 R2D2.

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Mener å ha lest en gang at noen av lokomotivene skulle leies ut til CFL Cargo i Danmark. De kjører vel rundt med en del skrot der enda.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det var ju en fin runda. Först säljas till Nordic i Sverige och sen hyras ut till användning i Danmark!

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Jag har hört rätt länge att åtminstone en del ME-lok som Nordic har köpt är tänkta att användas i Danmark och inte i Sverige eller Norge. Så detta kanske är ett av dessa. Bara att loket får heta just "Den lille havfrue" antyder om att de tänkt sig loket i dansk trafik och inte svensk.

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Jag har hört rätt länge att åtminstone en del ME-lok som Nordic har köpt är tänkta att användas i Danmark och inte i Sverige eller Norge. Så detta kanske är ett av dessa. Bara att loket får heta just "Den lille havfrue" antyder om att de tänkt sig loket i dansk trafik och inte svensk.
    Nordic Re-Finance aviserade redan i vintras att flera av TME-loken skulle komma att användas i Danmark.

https://jarnvagar.nu/ytterligare-26-...-till-sverige/

"Flera av de ”nya” loken kommer att användas i Danmark.
    ”Vi har tre tågtrafikföretag som är intresserade av användning i Danmark och en ganska lång lista med företag som vill hyra TME-lok för användning i Sverige”, säger Sven Engquist."

Passagerare
    Medlem
    jan 2021

Ytterligare ett lok som får ett skönhetsingrepp.. :)

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av ArvidH Visa inlägg

Av någon anledning känns det som om även detta lok är tänkt att användas i just Danmark. Troligen ett systerlok till "Den lille havfrue" och ska väl gå i samma trafik. En gissning från min sida är att detta lok håller på att målas i temat "Den grimme ælling"

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

Passagerare
    Medlem
    nov 2020

Citat Ursprungligen postat av ArvidH Visa inlägg

Skönhetsingrepp vet jag inte precis.. Skulle möjligen passat bättre förr på den gamla Fågelvägslinjen :)

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Av någon anledning känns det som om även detta lok är tänkt att användas i just Danmark. Troligen ett systerlok till "Den lille havfrue" och ska väl gå i samma trafik. En gissning från min sida är att detta lok håller på att målas i temat "Den grimme ælling"
    I en facebookgruppe er det publisert bilde av ME1526 "De vilde Svaner" og ME1533 "Den lille havfrue" tatt i Padborg i dag. Gruppen heter "Diesellokomotiver type Di.4 og ME"

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    I en facebookgruppe er det publisert bilde av ME1526 "De vilde Svaner" og ME1533 "Den lille havfrue" tatt i Padborg i dag. Gruppen heter "Diesellokomotiver type Di.4 og ME"
    Tack för tipset. Intressant att det skrivs om DB Schenker som uthyrare eftersom MZ ska utrustas med ETCS?

Mvh mormax

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •