Obekant vem som ska använda loket.
Länk
Obekant vem som ska använda loket.
Länk
Det står ju något om CFL Cargo i länken. Vad gäller bolagets nuvarande svenska trafik finns väl ingen användning gör ett sådant linjediesellok nästan oanvändbart i växling!
Står: "Sehr fotogen abgestellt fanden wir die ME 1533 bei CFL Cargo vor. " = Mycket fotovänligt uppställd fann vi ME 1533 vid CFL Cargo.
Längst ner i tråden omnämns för övrigt T66K som tydligen varit i Tyskland. För revision vid tysk verkstad?
"Gestern ging übrigens noch die blaue Class 66 T66K714 mit einem Hectorrailzug gezogen von 241 004R2D2 aus Padborg in Richtung Norden." = I går passerades Padborg även av den blåa T66K 714 i ett nordgående Hectortåg draget av 241 004 R2D2.
Det var ju en fin runda. Först säljas till Nordic i Sverige och sen hyras ut till användning i Danmark!
Jag har hört rätt länge att åtminstone en del ME-lok som Nordic har köpt är tänkta att användas i Danmark och inte i Sverige eller Norge. Så detta kanske är ett av dessa. Bara att loket får heta just "Den lille havfrue" antyder om att de tänkt sig loket i dansk trafik och inte svensk.
Никлас Быгдестам
Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad
Nordic Re-Finance aviserade redan i vintras att flera av TME-loken skulle komma att användas i Danmark.
https://jarnvagar.nu/ytterligare-26-...-till-sverige/
"Flera av de ”nya” loken kommer att användas i Danmark.
”Vi har tre tågtrafikföretag som är intresserade av användning i Danmark och en ganska lång lista med företag som vill hyra TME-lok för användning i Sverige”, säger Sven Engquist."
Никлас Быгдестам
Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad