Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: TÅGAB persontrafik

Passagerare
    Medlem
    jan 2022

TÅGAB persontrafik

Hej,

Tänkte ge mig ut och resa norröver (från Göteborg sett), men hittar inte Tågabs persontåg
    Göteborg mot Bergslagen i resrobot. Skulle gärna resa något som går direkt Kil-Ställdalen
    eftersom jag inte åkt den sträckan än (dit eller hem spelar ingen roll).

Går tågen för närvarande?
    Om inte, planerar man starta upp trafiken i år?
    I så fall, när är planen att komma igång?

Tack på förhand!

/Martin

Passagerare
    Medlem
    mar 2019

Sv: TÅGAB persontrafik

Citat Ursprungligen postat av MartinH Visa inlägg
    Hej,

Tänkte ge mig ut och resa norröver (från Göteborg sett), men hittar inte Tågabs persontåg
    Göteborg mot Bergslagen i resrobot. Skulle gärna resa något som går direkt Kil-Ställdalen

Tack på förhand!

/Martin
    Gå in på https://tagtidtabeller.resrobot.se/ och sök på tidtabell 75 så ska du hitta det. Går mest veckoslut numera.

SJK-medlem Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Erebos Visa inlägg
    Gå in på https://tagtidtabeller.resrobot.se/ och sök på tidtabell 75 så ska du hitta det. Går mest veckoslut numera.
    Jag tror tyvärr inte man ska lita så mycket på tidtabell 75. Tycker jag har läst i Postvagnen att Tågab p g a pandemin drog in större delen av sin persontrafik och fortfarande ligger rätt lågt med den. Någon annan kanske har tydligare besked? Annars föreslår jag att trådstartaren ringer Tågab och frågar. Tel 0550-875 61, telefontid MOTo-dagar 9-12, fredagar 9-15.30, söndagar 10-14.

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Söker man med Samtrafikens Resrobot får man mera korrekta svar den närmaste tiden än vad linjetabellerna tyvärr gör för närvarande!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag tror tyvärr inte man ska lita så mycket på tidtabell 75. Tycker jag har läst i Postvagnen att Tågab p g a pandemin drog in större delen av sin persontrafik och fortfarande ligger rätt lågt med den. Någon annan kanske har tydligare besked? Annars föreslår jag att trådstartaren ringer Tågab och frågar. Tel 0550-875 61, telefontid MOTo-dagar 9-12, fredagar 9-15.30, söndagar 10-14.
    Det stämmer med vad jag hört från folk med god insyn i TPGAB. Då det också är ont om personal prioriterar man att köra godstrafik som för närvarande är betydligt mera lönsam!

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av MartinH Visa inlägg
    Hej,

Tack på förhand!

/Martin
    Jag hittar tåg Kil-Hällefors-Ställdalen den 25 maj, 10 juni och 19 juni. De finns, men är sällsynta.

SJK-medlem
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Fast om man börjar med att titta i linjetabellen så kan man se vilka veckodagar det är meningsfullt att sen kolla i någon on-linesökning (sj.se eller Resrobot Reseplanerare).
    Eller finns det uppgifter om att Tågab skull sälja biljetter t.ex. via sj.se men ändå inte köra tågen? Det vore väldigt konstigt.

Passagerare
    Medlem
    jan 2022

Tack för alla svar!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •