Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: ÖBB Talent i Mukran

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

ÖBB Talent i Mukran

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Sv: ÖBB Talent i Mukran

Citat Ursprungligen postat av Leonarde Visa inlägg
    Kanske för att bangården på Sassnitz Fährhafen numera är så lite använd att det finns gott om uppställningsplatser.

SJK-medlem
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Kanske för att bangården på Sassnitz Fährhafen numera är så lite använd att det finns gott om uppställningsplatser.
    Ja, och platsen uppfattas som säker som uppställning.

Eller är frågan varför de inte är i trafik?
    Enligt den tyska texten så har de nytillverkade fordonen (ännu) inte fått de tillstånd som behövs för att få ta dem i trafik, och om jag fattat rätt har då beställaren avbeställt (storniert) dem.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Senast jag var i Neu Mukran före pandemin var hela den stora bangården i huvudsak en plats där avställda och dopade DB fordon förvarades. Vet inte om dessa skrotats/sålts? Det var både personvagnar ,manövervagnar och diverse lok.

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Enligt den tyska texten så har de nytillverkade fordonen (ännu) inte fått de tillstånd som behövs för att få ta dem i trafik, och om jag fattat rätt har då beställaren avbeställt (storniert) dem.
    Just det. Efter flera års försening tackade ÖBB nej och avbeställde fordonen som är färdigställda.

@Henke: En del fordon som stod avställde i mukran och andra platser kom(mer) i drift igen, andra skrotades. https://www.db-gebrauchtzug.de är det som är till salu.

Passagerare
    Medlem
    dec 2020

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •