Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Banarbeten planeras.....

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Banarbeten planeras.....

Försöker köpa resa från Umeå söderut i augusti.
    Banarbeten planeras, biljetterna släpps när planeringen är klar. Hur långt i förväg skall planeringen av banarbeten vara klar. Det är lite svårt att planera semesterresorna...........

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Banarbeten planeras.....

Citat Ursprungligen postat av BengtOhliv Visa inlägg
    Banarbeten planeras, biljetterna släpps när planeringen är klar. Hur långt i förväg skall planeringen av banarbeten vara klar. Det är lite svårt att planera semesterresorna...........
    Augusti? De är inte klara med Kristi Himmelfärdshelgen än...

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Räkna kallt med en vecka innan.

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av BR193 Visa inlägg
    Räkna kallt med en vecka innan.
    Var inte så säker, om man på tisdag (24 maj, dvs om 5 dagar) tänker sig att ta första tåget Växjö-Göteborg står det fortfarande "Banarbete planeras". Fr o m fredag (27 maj) är restiden förlängd med 13 minuter så då verkar det finnas tidtabell för alternativ väg, vilken enligt Resrobot utgörs av tågbuss Limmared-Göteborg.

Ingen bokningsmöjlighet dock.

Klubbmästare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av BengtOhliv Visa inlägg
    Normalt sett 13 veckor före trafikstart men TRV ligger låååååångt efter just nu, de hade ett nationellt kundmöte idag om just detta som inte gav många svar vid handen

Peter Alsén
    diversearbetere inom Järnvägen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Som förare med schemasläpp 2 veckor innan blir jag förvånad om det inte kommer minst 2-3 ändringar per arbetsperiod veckan innan eller samma vecka schemat gäller.

E jobb överallt.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Augusti? De är inte klara med Kristi Himmelfärdshelgen än...
    Sen undrar vissa varför folk flyger eller åker buss eller bil...
    Det här är inte en acceptabel hantering.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Citat Ursprungligen postat av mathiasw Visa inlägg

Exakt! Hade det inte varit för mitt stora tågintresse som jag haft sedan barnsben så hade jag aldrig åkt så mycket tåg som jag gör.

Det spelar ingen roll om vi har 100 företag som kör tågtrafik i Sverige eftersom de flesta problem beror på Trafikverket.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Citat Ursprungligen postat av USJKPAS Visa inlägg
    Normalt sett 13 veckor före trafikstart men TRV ligger låååååångt efter just nu, de hade ett nationellt kundmöte idag om just detta som inte gav många svar vid handen
    "Nationellt kundmöte", vad fint det låter haha!

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Var inte så säker, om man på tisdag (24 maj, dvs om 5 dagar) tänker sig att ta första tåget Växjö-Göteborg står det fortfarande "Banarbete planeras". Fr o m fredag (27 maj) är restiden förlängd med 13 minuter så då verkar det finnas tidtabell för alternativ väg, vilken enligt Resrobot utgörs av tågbuss Limmared-Göteborg.

Ingen bokningsmöjlighet dock.
    Citat Ursprungligen postat av mathiasw Visa inlägg
    Det jag inte fattar är att när det gäller tåg 322 verkar det inte finnas någon tvekan avseende sträckan Kalmar-Limmared, på den sträckan är det tänkt att köra tåget, men ändå är biljettförsäljningen stoppad. Det drabbar även de som vill åka andra delsträckor med det tåget.

Möjligen kanske man överväger att köra Alvesta-Göteborg annan väg?

SJK-medlem Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Det jag inte fattar är att när det gäller tåg 322 verkar det inte finnas någon tvekan avseende sträckan Kalmar-Limmared, på den sträckan är det tänkt att köra tåget, men ändå är biljettförsäljningen stoppad. Det drabbar även de som vill åka andra delsträckor med det tåget.

Möjligen kanske man överväger att köra Alvesta-Göteborg annan väg?
    I en Facebookgrupp har jag läst från vederhäftig källa) att tägen Göteborg - Kalmar vissa dagar ska köras via Halmstad - Hässleholm - Alvesta. Samt att biljetter Halmstad - Kalmar utan byte nu finns att köpa. Jag misstänker att det har samband med ditt bryderi.

Senast redigerat av Hans Broman den 2022-05-21 klockan 13:29:00.

SJK-medlem Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    I en Facebookgrupp har jag läst från vederhäftig källa) att tägen Göteborg - Kalmar vissa dagar ska köras via Halmstad - Hässleholm - Alvesta. Jag misstänker att det har samband med ditt bryderi.
    Vissa tåg körs Kalmar-Alvesta-Hässleholm-Göteborg och v v, andra körs Kalmar-Alvesta-Limmared och v v.

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Vissa tåg körs Kalmar-Alvesta-Hässleholm-Göteborg och v v, andra körs Kalmar-Alvesta-Limmared och v v.
    Exakt. Och alla andra tåg är bokningsbara, men inte tåg 322. Man kan t o m förstå att omloppet innebär att tåg 322 vänder till tåg 319 i Limmared, men ändå släpps biljetterna för 319 men inte för 322 för bokning. Har man måhända svårt att hyra in bussar? Det är nämligen så att bussarna som ersätter 319 kommer till Limmared först kl 7.41, men bussarna som ersätter 322 ska avgå redan 7.37. Märklig planering!

Vore väl bättre att göra förbindelsen bokningsbar baserat på vändande bussar och sätta ankomsttiden till Göteborg 10 minuter senare? Löser man det senare på annat sätt tror jag ingen blir missnöjd.

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Exakt. Och alla andra tåg är bokningsbara, men inte tåg 322. Man kan t o m förstå att omloppet innebär att tåg 322 vänder till tåg 319 i Limmared, men ändå släpps biljetterna för 319 men inte för 322 för bokning. Har man måhända svårt att hyra in bussar? Det är nämligen så att bussarna som ersätter 319 kommer till Limmared först kl 7.41, men bussarna som ersätter 322 ska avgå redan 7.37. Märklig planering!

Vore väl bättre att göra förbindelsen bokningsbar baserat på vändande bussar och sätta ankomsttiden till Göteborg 10 minuter senare? Löser man det senare på annat sätt tror jag ingen blir missnöjd.

Fr o m måndagen den 11 juni går tåg 322 som vanligt igen, men säg den glädje som varar fr o m den 1 augusti är tåg 322 inte längre bokningsbart med hänvisning till att banarbete planeras. Fr o m onsdagen den 17 augusti är det dock åter bokningsbart, men med 45 minuter senarelagd ankomsttid i Göteborg, dock framfört via Borås. Min gissning är att det blir omvägen över Herrljunga. Detta gäller då t o m den 9 december, dvs tidtabellsperioden ut.

SJK-medlem Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Fr o m måndagen den 11 juni går tåg 322 som vanligt igen, men säg den glädje som varar fr o m den 1 augusti är tåg 322 inte längre bokningsbart med hänvisning till att banarbete planeras. Fr o m onsdagen den 17 augusti är det dock åter bokningsbart, men med 45 minuter senarelagd ankomsttid i Göteborg, dock framfört via Borås. Min gissning är att det blir omvägen över Herrljunga. Detta gäller då t o m den 9 december, dvs tidtabellsperioden ut.
    Jag skulle i och för sig tro att det åter börjar gå den 11 juli...
    Det kommer inte att gå någon trafik väster om Mölnlycke på GBJ under en längre tid i höst/vinter p g a arbeten med Västlänken i Almedal.

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Jag skulle i och för sig tro att det åter börjar gå den 11 juli...
    Det kommer inte att gå någon trafik väster om Mölnlycke på GBJ under en längre tid i höst/vinter p g a arbeten med Västlänken i Almedal.
    En enda bokstav fel gör att det blir en hel månad fel, korrekt!

Jag anade att det handlade om Västlänksarbeten.

Kan också nämna att den som vill spara tid självklart kan byta till buss 100 i Borås, mot en viss merkostnad.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •