Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Räksmörgåsen

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Räksmörgåsen

Visst väcker den känslor denna järnvägens kelgris? När stod den på sin höjdpunkt? I skuggan av räkmackan vill jag gärna lyfta klassisk ägg- och ansjovis på rågbröd. Den verkar utdöd på tågen.

Detta är dagens räkmacka på Snälltåget 3940. Plus för riktigt goda räkor och rågbröd i botten. Givetvis presenterad på porslin.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Räksmörgåsen

Kunde kanske vara lite mindre majonäs på räksmörgåsar. Vi singlar som ofta är ute och nattsuddar måste ju tänka på figuren och vem kan avstå från en räkmacka om den finns på menyn.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Kunde kanske vara lite mindre majonäs på räksmörgåsar. Vi singlar som ofta är ute och nattsuddar måste ju tänka på figuren och vem kan avstå från en räkmacka om den finns på menyn.
    Nja, man kan avstå från den värsta majonnäsen om man vill. Som singel och nattsuddare är du säkert van att avstå för extrema frestelser.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ägg och ansjovismackan har jag inte sett till på tåg sedan Arthur Anderssons ambulerande serverings tid. (länge sedan).

SJK-medlem
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Visst väcker den känslor denna järnvägens kelgris? När stod den på sin höjdpunkt? I skuggan av räkmackan vill jag gärna lyfta klassisk ägg- och ansjovis på rågbröd. Den verkar utdöd på tågen.
    I SJ:s bistro på Snabbtågen har det kommit ett alternativ till räkmackan som är kallrökt lax och skagenröra. Inte så dum.

SJK-medlem /jess avatar
    Medlem
    mar 2018

Jag åt en utmärkt ägg- och ansjovissmörgås på en resa för en månad sedan. Inte på tåg utan en stor röd färja, Viking Grace. På min TR- tid var väl ägg och ansjovis inte någon storsäljare. Den var indragen sommartid liksom räkan av livsmedelssäkerhetsskäl.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •