Urspårning enligt Trafikverket och Sydsvenskan. Tåg 1 (30001) står i Osby sedan 03.57. Fjärrtåg mot Stockholm står kvar i Malmö. Öresundståg och Krösatåg inställda Hässleholm-Osby/Älmhult.
Visst är det på fredagar det jäklas extra mycket? :)
Urspårning enligt Trafikverket och Sydsvenskan. Tåg 1 (30001) står i Osby sedan 03.57. Fjärrtåg mot Stockholm står kvar i Malmö. Öresundståg och Krösatåg inställda Hässleholm-Osby/Älmhult.
Visst är det på fredagar det jäklas extra mycket? :)
Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2022-05-13 klockan 07:41:13.
Fast på VSB rullar både 401 och 2021 på i rätt tid - so far. Ångrar för första gången att jag valde MTRX framför SJ då 401 körs med X2C 2017 med följe idag. I 2021 går X74 003 "Rödluvan"
Det verkar inte bara vara en vanlig urspårning utan en olycka med ett godståg och ett arbetsfordon. Alltså mycket allvarligare än jag först trodde. All form av ”skämtande” jag försökte på om dagens datum tar jag tillbaka. Hoppas det har gått bra för alla parter och att olyckan inte är så allvarlig som befarat!
Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen
Om man surfar runt bland massmedias sidor verkar det som att TT först gått ut med att det skett en urspårning, senare att det var en kollision. En hypotes är att det är ett arbetsfordon som spårat ur och därefter kolliderat med ett godståg på andra spåret.
Det är alltid allvarlig när sånt här sker. Men förhoppningsvis är det inga personskador.
Rapporteringen och ”rubriksättningen” har varit lite olika. ”Olycka”, ”Urspårning” osv. Men här nämns kollision med arbetsfordon.
Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen
Senast redigerat av Lejonet den 2022-05-13 klockan 07:36:29.
Och nattåget 30001 tuffar på hela vägen via Helsingborg med en försening på 5 timmar. Tappert.