Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Förslag från den samlade V-kompetensen

Förslag från den samlade V-kompetensen

Vänstersidan av politiken har samlat ihop den kompetens man besitter och lämnat ett förslag.

Läs mer på svt.se.

Jag anser inte att arbetsmiljön är dålig eller att det förekommer oroliga personalövergångar. Om dagens arbetsgivare har krav på stora vinster och avkastning känner jag inte till men staten tar nog gärna emot det tillskottet.

Man verkar glömma att det som upphandlas är kompetensen att driva ett järnvägsföretag. Det har regionerna alltså inte egen kompetens för idag.

Dessutom glömmer man att inte en enda lyckad upphandling för Krösatågen har genomförts sedan 2005. Så frågan är var problemet egentligen ligger?

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / SJ
    http://lindman.dk

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Förslag från den samlade V-kompetensen

Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindman NÄSSJÖ Visa inlägg
    Vänstersidan av politiken har samlat ihop den kompetens man besitter och lämnat ett förslag.

Läs mer på svt.se.

Jag anser inte att arbetsmiljön är dålig eller att det förekommer oroliga personalövergångar. Om dagens arbetsgivare har krav på stora vinster och avkastning känner jag inte till men staten tar nog gärna emot det tillskottet.

Man verkar glömma att det som upphandlas är kompetensen att driva ett järnvägsföretag. Det har regionerna alltså inte egen kompetens för idag.

Dessutom glömmer man att inte en enda lyckad upphandling för Krösatågen har genomförts sedan 2005. Så frågan är var problemet egentligen ligger?

Lindman
    Man ska inte blanda känslor och fakta i politiken!

Fakta kan nämligen ställa till det för faktan kan motsäga vad känslorna inom ideologin medger!

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Passagerare
    Medlem
    aug 2019

Sv: Förslag från den samlade V-kompetensen

Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindman NÄSSJÖ Visa inlägg

Lindman
    Inte heller kompetens att upphandla kompetensen i många fall...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •