Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Planerad vagnstyp

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Planerad vagnstyp

Hej.
    Jag vet att jag skulle kunna ringa/posta för att fråga dom direkt på Jvm, men jag tycker att det är trevligt och spännande att ställa frågan här...

När jag går in på Järnvägsmuseets hemsida under rubriken "resa med oss" och under stycket "funktionshinder" står det nämnt att man ämnar under 2018 projektera en vagn för ändamålet och under 2019 få den byggd/klar.
    Är det någon som vet vilken museiindivid som skall uppdateras, eller moderniseras kanske man ska säga? Låter spännande.

Kanske en 80-talare är på väg in i floran? Dom är ju snart 40 år, och i förekommande fall utrustade med rullstolslift och handikapptoalett. Man skulle ju utan att skämmas kunna skicka en sådan till lackboxen och få den glittrande brun som WL5DE och BC2:an.

Med vänlig hälsning /jag

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Planerad vagnstyp

Det är BF2 4463 som det projekteras för att bli handikappanpassad. Just nu är det bara i planeringsstadiet men är väl ett projekt som kommer ta fart till hösten skulle jag kunna tro.

Mvh Hasse JVM

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Tack. Spännande.
    Är det en av de BF2 som inte har varit i bruk på lång tid? BJ har väl en ganska fin BF2 som nu alltså kommer få ett "syskon"?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

En bit ner i länkat inlägg framgår att det är BF2 4463 som tidigare tillhörde BJs.

http://www.jvmv2.se/forum/index.php/...read&id=106954

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •