Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tåg 4959 vid Härnösand C (spåspringning)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tåg 4959 vid Härnösand C (spåspringning)

Passerade Härnösand C idag vid lunchtid, kom en kille i 15 års åldern som med raska steg stegade mot perrongen. eftersom det var över timmen till nästa avgång anade jag vad han skulle göra, gena från Ica Maxis parkering mot centrum över bangården. Ryade till åt han, men han bad mig fara åt helvete och han sprang över spåren, då började det "sjunga" i Rälsen och tåg 4959 från Modis fabrik i Dynäs mot Sundsvall dundrade in. Tog och mobilen med skitig lins och filmade. Beklagar taskig kvalitet. Tror alla vagnar var nerklottrade.

Förstår att förarna blir tokiga på detta springande över spåren. Eftersom det är så få godståg i Härnösand tror många att inga tåg går med full fart på det mittersta spåret.......... snart klipper de någon SUCK!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tåg 4959 vid Härnösand C (spåspringning)

Dålig skyltning gör inte saken bättre heller. Den unge herren visste garanterat var gångtunneln ligger, men förvånansvärt många brukar fråga när jag är där och jobbar, hur dom kommer över till andra sidan. Antar att om ingen varselklädd gubbe är i närheten så tar dom den kortaste vägen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JM Visa inlägg
    Dålig skyltning gör inte saken bättre heller. Den unge herren visste garanterat var gångtunneln ligger, men förvånansvärt många brukar fråga när jag är där och jobbar, hur dom kommer över till andra sidan. Antar att om ingen varselklädd gubbe är i närheten så tar dom den kortaste vägen.
    Han gick över mitt för skylten som upplyser om att det är förbjudet att beträda spåret. Så för att komma upp på stationssidan klev han upp där den är monterad på perongskanten ....

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JM Visa inlägg
    En sak jag funderat på att plåta på Härnösands C denna vinter är placering av sandlådor. På perrongen är det mönster i underlaget så synskadade ska hitta till hissen etc, sandlåda placerar mitt på den markeringen var en hitt tycker jag :)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Mängden grus gör nog att synskadade bara läser myrornas krig ändå tror jag ;) Vet inte om någon sandlåda möjligen har hittat dit efter snöns ankomst och det kan vara en orsak, men ska se till att framföra den givna olämpligheten :D

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •