Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ett par omledda tåg under tisdagen [Bilder]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ett par omledda tåg under tisdagen [Bilder]

Som jag skrev i mitt andra inlägg så leddes tågen som skulle gått via Gröndingebanan om att gå gamla stambanan Järna-Tumba-Flemingsberg under tisdagen den 17 april och jag visar här ett par bilder på de omledda tågen.

Här ser vi ett av MTR Express tåg med X74 005, här tåg 24910 Järna-Flemingsberg, men ordinarie tågnummer är 12024 från Göteborg mot Stockholm som här passerar förbi Tullinge.

Ett X2-tåg passerar förbi Tumba, här ordinarie tåg 524 från Malmö mot Stockholm men med omledningsnummer 24914 Järna-Flemingsberg.

Ytterligare ett MTR Express-tåg och nu är det X74 004 med omledningståg 24601 Flemingsberg-Järna, ordinarie tåg 12029 från Stockholm mot Göteborg som här passerar genom Rönninge.

En linjebild mellan Garnudden (en krysstation strax norr om Rönninge) och just Rönninge på tåg 24597 (ordinarie tåg 529) från Stockholm mot Malmö/Köpenhamn.

Nu befinner jag mig vid en gångbro vid krysstation Garnudden och på bilden ses Rc6 1407 med tåg 24922 från Järna mot Flemingsberg (ordinarie tåg 10126 från Hallsberg mot Stockholm).

Så ytterligare en bild från samma plats på tåg 24926, (ordinarie tåg 528) från Malmö mot Stockholm.

Vid Östertälje passerade Rc6 1394 förbi med tåg 24932 för att vid Flemingsberg åter ta ordinarie tågnummer 230 mot Stockholm.

Jag förflyttar mig till utkanten av Östertälje, närmare bestämt strax öster om Östertälje där en mindre bro korsar järnvägen.
    Här är det omledningståg 24936 som egentligen är X2-tåg 530 från Köpenhamn mot Stockholm som passerar förbi.

Nästa X2-tåg som passerar är tåg 24635, ordinarie tåg 535 från Stockholm mot Malmö.

Så passerar även Tågab förbi med sitt tåg 24639, ordinarie tåg 17051 från Stockholm mot Karlstad med Rc3 1041 främst.

En sista bild på omledningstågen blir från Södertälje Syd Undre där X55 3362 just stannar till med tåg 24645 (ordinarie tåg 637) på sin väg från Stockholm mot Karlstad.

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare cgn1954s avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Ett par omledda tåg under tisdagen [Bilder]

Asså - det här var ju väldigt snygga tåg-bilder - eller järnvägs-bilder om man vill.

Skulle vilja ha alla på skrivbordet (i Windows - finns det ett skrivbord i Mac)?

Med bästa hälsningar
    /CGN Civilingenjör, digital expert

Robert
    Fripassagerare

Sååå vackra stängsel...

Citat Ursprungligen postat av cgn1954 Visa inlägg
    Skulle vilja ha alla på skrivbordet (i Windows - finns det ett skrivbord i Mac)?
    Off-topic, men visst finns det ett skrivbord i Mac.

Väldigt fina bilder i alla fall.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

[/QUOTE]

Jag förflyttar mig till utkanten av Östertälje, närmare bestämt strax öster om Östertälje där en mindre bro korsar järnvägen.
    Här är det omledningståg 24936 som egentligen är X2-tåg 530 från Köpenhamn mot Stockholm som passerar förbi.

[/QUOTE]

Glasbergakurvan har lockat järnvägsfotografer tidigare genom åren. (se länk) Mvh/Alex

http://www.janlindahl.se/svel_sj2/sj...5_1001_jpg.htm

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Sååå vackra stängsel...
    Många stängsel har jag sett men det här var nog det taffligaste av dem alla. Vingel hit och dit och upp och ner. Vad är det för klåpare som monterat dessa?

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

[/QUOTE]

Glasbergakurvan har lockat järnvägsfotografer tidigare genom åren. (se länk) Mvh/Alex

Förvisso. Men stängslet på min bild var eeeh - ska vi säga - diskretare.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Fina bilder på udda tåg på o-udda spår!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •