Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Omledning via Gläntan [Två bilder]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Omledning via Gläntan [Två bilder]

I tisdags skedde som bekant ett ras i en tunnel längs Grödingebanan varför tågen som normalt skulle körts där fick ledas om via gamla stambanan Järna-Flemingsberg via Tumba.
    Även tågen mot Eskilstuna leddes om och då via det s.k "Gläntanspåret" som utgår vid Södertälje Syd Undre och är en rest av den gamla Eskilstunabanan på vilken persontågen mot Eskilstuna körde fram till 90-talet men som nu alltså saknar persontrafik och jag var påpassligt på platsen och kunde fota ett av dessa tågen.

Rc6 1377 är med tåg 10939 (som givetvis hette något annat Flemingsberg-Södertälje Syd Undre) påväg från Stockholm mot Eskilstuna/Örebro när det just passerat under Nyköpingsvägen.

Ytterligare en bild från samma plats på samma tåg fast det kommit lite närmare mig.

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Sv: Omledning via Gläntan [Två bilder]

Himla kul att se, båda dessa omlednings-serier! Såg bara dessa omledningar från lastbilshytten, och när jag väl slutat var kameran hemma och omledningarna färdiga

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •