Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Resan till Uppsala - hur blev det nu

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Resan till Uppsala - hur blev det nu

Nyligen startade jag en tråd om hur man betalar vid resa med pendeltåg över gränsen mellan SL och UL. I några inlägg diskuterades prisalternativen, som visade att Stockholm - Uppsala går på 111 kr (pensionär på SL) medan Uppsala-Stockholm kostar 116 kr. Igår reste jag t.o.r. Stockholm-Uppsala men kollade först priset på sj.se och till min förvåning fick jag där upp ett "sista minuten" (17:10 - rusningstid) till Uppsala på 82 kr. och en ombokningsbar retur på 95 kr. Totalt kostade alltså det betydligt snabbare SJ-alternativet 177 kr. mot 227 kr med SL/UL. Intressant prissättning!

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Sv: Resan till Uppsala - hur blev det nu

Citat Ursprungligen postat av LasseE Visa inlägg
    Nyligen startade jag en tråd om hur man betalar vid resa med pendeltåg över gränsen mellan SL och UL. I några inlägg diskuterades prisalternativen, som visade att Stockholm - Uppsala går på 111 kr (pensionär på SL) medan Uppsala-Stockholm kostar 116 kr. Igår reste jag t.o.r. Stockholm-Uppsala men kollade först priset på sj.se och till min förvåning fick jag där upp ett "sista minuten" (17:10 - rusningstid) till Uppsala på 82 kr. och en ombokningsbar retur på 95 kr. Totalt kostade alltså det betydligt snabbare SJ-alternativet 177 kr. mot 227 kr med SL/UL. Intressant prissättning!
    På SJs IC-tåg råder det dynamisk prissättning även mellan Uppsala och Stockholm, medan Movingotågen (inkl SL) har fast.

Och SJ säljer billigare egna biljetter till tågen för de då slipper dela med Movingo.

Passagerare Anders Ljungs avatar
    Medlem
    feb 2018

Fast i SL/UL biljetten ingår även lokaltrafik, bussar och tunnelbanor. Skall jag ta bussen till Uppsala C, SJ och sen tunnelbana från Stockholm C så blir det billigare att köpa allt i en app.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders Ljung Visa inlägg
    Fast i SL/UL biljetten ingår även lokaltrafik, bussar och tunnelbanor. Skall jag ta bussen till Uppsala C, SJ och sen tunnelbana från Stockholm C så blir det billigare att köpa allt i en app.
    Självklart. Eller så köper du Uppsala stadszon till vilken station du nu vill ha i Stockholm.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •