Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Trafikverket avslöjar sig - enbart vägar har trafik

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Trafikverket avslöjar sig - enbart vägar har trafik

http://www.postvagnen.com/sjk-forum/...iksäkert-i-EU

Om jag inte missförstår alldeles talar man om "trafik" och "trafiksäkerhet", men avser med detta enbart vägtrafik och trafiksäkerhet på väg.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Trafikverket avslöjar sig - enbart vägar har trafik

Nu handlar det här om en rapport som EU kommissionen sammanställt. Detta framgår tydligt i Trafikverkets pressmeddelande.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Gällande vad som är trafik. Finns ju fler trafikslag än väg och järnväg, det är omfattande trafik på vatten och i luften också. Det är ganska så normalt att man redovisar olika trafikslag individuellt.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Det kommer att bli ganska tjatigt om du ska starta en sådan här tråd så fort Trafikverket släpper ett pressmeddelande e dyl som inte faller dig i smaken.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Det kommer att bli ganska tjatigt om du ska starta en sådan här tråd så fort Trafikverket släpper ett pressmeddelande e dyl som inte faller dig i smaken.
    Det har väl och är fortfarande så att det som ligger TRV varmast om hjärtat är VÄGtrafiken. Fast många vägar duger som de är så ska de ändå byggas om med 2+ 1 väg och andra stolligheter. Tyvärr bygger man de så tokigt så det är skrattretande. Prova gärna vägen Gamleby- Västervik så förstår ni nog.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
    Nu handlar det här om en rapport som EU kommissionen sammanställt. Detta framgår tydligt i Trafikverkets pressmeddelande.
    Alldeles oberoende av det, vad är det för fel på ordet "vägtrafik"? Eller menar du att Trafikverket är förhindrat att använda det eftersom EU-kommissionen underlåtit att använda det?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Jag tycker Trafikverket är väldigt tjatiga, ja.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Jag tycker Trafikverket är väldigt tjatiga, ja.
    Det var inte vad jag kommenterade, men i vilket fall så kan det inte avhjälpas genom att starta trådar av den här typen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Alldeles oberoende av det, vad är det för fel på ordet "vägtrafik"? Eller menar du att Trafikverket är förhindrat att använda det eftersom EU-kommissionen underlåtit att använda det?
    Inte förhindrade, men de refererar ju till deras rapport och det faller sig nog naturligt att använda samma termer. Jag har svårt att tro att hur de benämnt i detta fall är någon typ av ställningstagande mot järnväg.

Senast redigerat av Lazze den 2018-04-18 klockan 15:10:13.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Det var inte vad jag kommenterade, men i vilket fall så kan det inte avhjälpas genom att starta trådar av den här typen.
    Nej, när det gäller terminologi är Trafikverket definitivt ett hopplöst fall.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
    Inte förhindrade, men de refererar ju till deras rapport och det faller sig nog naturligt att använda samma termer. Jag har svårt att tro att hur de benämnt i detta fall är någon typ av ställningstagande mot järnväg.
    Om du öppnar EU-pressmeddelandet och testar att skifta till exempelvis engelska så är man vips mycket tydligare med vilken trafik det handlar om.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •