Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Tågresa i Italien 1980

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tågresa i Italien 1980

Sista året jag tågluffade med mina föräldrar var 1980, då jag fyllde 15. Efter det tågluffade jag på egen hand. Det minne som etsats sig fast på min näthinna från alla mina resor med tåg i Europa hände under den resan. När man var ute och luffade hängde man inte med på nyheter så bra. Inga mobiler och tidningarna kunde man inte läsa. Alltid när vi rullade in mot större städer så tittade jag lite extra på alla tåg, vagnar etc. Så även denna förmiddag den 3e augusti då vi rullade in i Bologna. Jag reagerade först på att vi åkte väldigt långt från den sida där stationsbyggnaden låg. Plötsligt så ser jag bara en grushög där delar av stationen borde vara, illa tilltygade vagnar och en massa räddningspersonal som jobbade i rasmassorna.

Vi kände inte till bombdådet som inträffat där mindre än ett dygn tidigare som kostade 85 personer livet och skadade uppåt 200. Vad som hänt fick vi reda på en stund senare av en Italienare som kunde Engelska. Har inga bilder, men i mitt huvud har bilderna etsats fast. Kändes plötsligt inte lika tryggt resten av resan i Italien.

Senast redigerat av Lazze den 2018-04-18 klockan 08:51:30.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •