Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33

Ämne: Stenras i tunnel på Grödingebanan stopp i trafiken

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Stenras i tunnel på Grödingebanan stopp i trafiken

Det är stopp i trafiken på Grödingebanan på grund av stenras från tunneltaket enligt Svt och SR.
    På Svt sida sägs det att trafikverket undersöker om det går att leda om trafik över Södertälje hamn i stället.

Kan tänka mig att det blir trångt bland alla pendeltåg som går den vägen.

Detta påverkar ju all fjärr och regionaltrafik väster och söderut från Stockholm.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Stenras i tunnel på Grödingebanan stopp i trafiken

"Naturhändelse" säger TrV. Tja, visst är det geologiskt sett en bit av naturen som har ramlat ner, men ett tunneltak räknar jag nog ändå formellt sett till infrastrukturen...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sitter på tåg 521 som just backat från Flemingsbergs station, troligen för att komma åt växlar för att komma ut på banan mot Södertälje Hamn - en lång rad andra fjärrtåg har kört om oss eftersom fjärrtågen leds om över Södertälje Hamn och det troligen finns växlar ut på banan mot Södertälje Hamn från spåret närmast pendelspåren, men inte från det längst bort, där vi stod... Nu kom också nattåget och körde om oss! //Anders, som troligen får problem att nå Köln Hbf i kväll...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Mycket riktigt - det fanns ingen växel från det spåret ut på gamla banan mot Södertälje Hamn - det har redan hunnit bli nivåskillnad mellan banvallarna där de båda spåren från Flemingsbergs fjärrtågsplattform går ihop. Men nu är jag på väg, mer än 1,5 timme sen... //Anders

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders Svensson Visa inlägg
    Sitter på tåg 521 som just backat från Flemingsbergs station, troligen för att komma åt växlar för att komma ut på banan mot Södertälje Hamn - en lång rad andra fjärrtåg har kört om oss eftersom fjärrtågen leds om över Södertälje Hamn och det troligen finns växlar ut på banan mot Södertälje Hamn från spåret närmast pendelspåren, men inte från det längst bort, där vi stod... Nu kom också nattåget och körde om oss! //Anders, som troligen får problem att nå Köln Hbf i kväll...
    Har du lyckats få en genomgående biljett eller har du Interrail-biljett, så du slipper köpa ny biljett, eller har du olika biljetter norr och söder om Köpenhamn, så att den södra biljetten får köpas på nytt? (detta är Allmänt forum, då kan vi lika gärna gå över till ämnet biljetter och brustna anslutningar)

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-04-17 klockan 07:18:46.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Ytterligare en bra dag att inte jobba på järnvägen..!
    Känns som det där kan komma att ta lite tid...

Semester i Polen låter roligare, allafall för mej...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

På sätt och vis är det en naturhändelse eftersom gravitationen är en av universums fyra fundamentala naturkrafter.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det handlar om betongbitar säger presschefen på Trafikverket.
    Svt nyheter uppdaterat 11:27

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Har du lyckats få en genomgående biljett eller har du Interrail-biljett, så du slipper köpa ny biljett, eller har du olika biljetter norr och söder om Köpenhamn, så att den södra biljetten får köpas på nytt? (detta är Allmänt forum, då kan vi lika gärna gå över till ämnet biljetter och brustna anslutningar)
    Jag har InterRail-biljett så själva biljetten är inget problem, men det blir till att ordna nya platsbiljetter i Köpenhamn. Nu skulle jag egentligen just åkt från Köpenhamn men har i stället lämnat Alvesta för en stund sedan. Lite spaning på bahn.de har givit att det skulle kunna funka att åka ersättningsbussen till Rödby, färja, tåg till Hamburg, IC-tåg till Dortmund, Regionalexpress till Düsseldorf och slutligen S-bahn till Köln - framme 2:23! Inte bra, men det är avgång först 9:43 i morgon... //Anders

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag har InterRail-biljett så själva biljetten är inget problem, men det blir till att ordna nya platsbiljetter i Köpenhamn. Nu skulle jag egentligen just åkt från Köpenhamn men har i stället lämnat Alvesta för en stund sedan. Lite spaning på bahn.de har givit att det skulle kunna funka att åka ersättningsbussen till Rödby, färja, tåg till Hamburg, IC-tåg till Dortmund, Regionalexpress till Düsseldorf och slutligen S-bahn till Köln - framme 2:23! Inte bra, men det är avgång först 9:43 i morgon... //Anders
    Nu Är ditt tåg inställt från Malmö.

Det kan vara idé att kolla om du kan få byta i Lund.
    Till Ö-tåg. Det är mycket smidigare så.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Varför resa i detta 1900-tal....
    vi är supermoderna med tillgång till alla sociala medier: Facebook, Instagram och tvitter....
    har alltid bråttom bråttom,
    men när vi åker långt då tar vi minsann tåget.
    En resa från Arlanda till Dusseldorf kostar 406 kr och tar 2 timmar.Hugg på mig nu! hugg på bara,

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    vi är supermoderna med tillgång till alla sociala medier: Facebook, Instagram och tvitter....
    En resa från Arlanda till Dusseldorf kostar 406 kr och tar 2 timmar.Hugg på mig nu! hugg på bara,
    Nu får du holla dig till saningen, flygtider är ca: 2 timmar.
    Sedan är det säkerhetskontroll mm. Resan till o från flygplatsen.

Sedan vad får du se under resan.
    Tågresa är mycket avslappning.

Senast redigerat av /ib den 2018-04-17 klockan 11:41:33.

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av X2 Visa inlägg
    Det är stopp i trafiken på Grödingebanan på grund av stenras från tunneltaket enligt Svt och SR.
    På Svt sida sägs det att trafikverket undersöker om det går att leda om trafik över Södertälje hamn i stället.

Kan tänka mig att det blir trångt bland alla pendeltåg som går den vägen.

Detta påverkar ju all fjärr och regionaltrafik väster och söderut från Stockholm.
    För resenärer som är på resande fot kom det nyss en ny prognos, 15.00.

Oddsen för att jag ska få mitt (521/) 538 i tid är nog årets sämsta hittills. Men jag skänker en tanke till alla resenärer. Sånt här är inte kul.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av /ib Visa inlägg
    Nu Är ditt tåg inställt från Malmö.

Det kan vara idé att kolla om du kan få byta i Lund.
    Till Ö-tåg. Det är mycket smidigare så.
    Tack för tipset! Men tyvärr åkte ett Köpenhamnståg i väg från spåret på andra sidan perrongen just som dörrarna öppnades på vårt tåg - hygglo! Nåja, nu sitter jag på nästa Öresundståg med hopp om att kunna fixa ändrade bokningar i Köpenhamn... //Anders

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Kan kosta mer också. Om Anders i Malmö missat sista tåget som ger möjlighet att sova i Köln, utan tagit första flyg, så hittar jag Köpenhamn-Köln som billigast med byte i Wien (Austrian Airlines och Germanwings) för 5019 kr (enkelbiljett).

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-04-17 klockan 13:30:00.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Det är många synpunkter på raset på Grödingebanan. Mitt intresse är dock inte i första hand vad det kostar att flyga från Köpenhamn till Köln eller om raset ska anses vara en naturhändelse eller infrastrukturrelaterat.

Frågan är om 534 som jag sitter i kommer att släppas fram på Grödingebanan eller ej.

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2018-04-17 klockan 13:56:44.

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Det är många synpunkter på raset på Grödingebanan. Mitt intresse är dock inte i första hand vad det kostar att flyga från Köpenhamn till Köln eller om raset ska anses vara en naturhändelse eller infrastrukturrelaterat.

Frågan är om 534 som jag sitter i kommer att släppas fram på Grödingebanan eller ej.
    Troligen inte, men man ska aldrig vara säker. Det är en ny prognos, inte trafikstart, som kommer 15.00.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Flygpriser och restider, samt filosofiska betraktelser kring såväl resandets art som naturkrafter är måhända intressant, men det är att betrakta som helt OT i denna tråd.

Ämnen som berör driftstoppet på Grödingebanan och följdeffekter av detta, kommer att accepteras, annat kommer att bli raderat från och med nu.

M J / mod

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ohlzzon Visa inlägg
    Troligen inte, men man ska aldrig vara säker. Det är en ny prognos, inte trafikstart, som kommer 15.00.
    Nå, 534 susar över Grödingebanan i detta nu.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ohlzzon Visa inlägg
    Jodå, det blev Grödingebanan för 534.
    Vad är det som gör att jag känner mig som David Livingstone just nu?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •