Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bättre så - Vectron i Blå Tåget

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Bättre så - Vectron i Blå Tåget

Från min utkikspunkt såg jag idag att Hector Rail satt in sitt Vectron lok i Blå Tåget. Tillfälligt eller permanent? Tycker personligen att det är ett mer representativt lok än det babyblå och slitna Rc-lok som under en tid axlat uppgiften. Mvh/Alex

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bättre så - Vectron i Blå Tåget

Man använder väl det lok som passar bäst för tillfället, sett till omlopp, tillgång, utbildning mm? Hector har ju många ellok som fixar sth 160, och alla kan leverera tågvärme och matarledning. Mer än så behövs inte.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Man använder väl det lok som passar bäst för tillfället, sett till omlopp, tillgång, utbildning mm? Hector har ju många ellok som fixar sth 160, och alla kan leverera tågvärme och matarledning. Mer än så behövs inte.
    Det är väl så att det som har betydelse för resenären är innandömet i vagnarna de åker med och inte hur loket ser ut.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Rc2 1110 Visa inlägg
    Det är väl så att det som har betydelse för resenären är innandömet i vagnarna de åker med och inte hur loket ser ut.
    Nja, jag tycker nog att exteriören har viss betydelse också. Även loket, som ofta är det första man ser när tåget kommer in på stationen.

Citat Ursprungligen postat av nisso Visa inlägg
    Nja, jag tycker nog att exteriören har viss betydelse också. Även loket, som ofta är det första man ser när tåget kommer in på stationen.
    Fast tror du att gemene man intresserar sig för hur loket ser ut? Jag tror nog mest att det är vi tågnördar som bryr sig om en sån sak.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Fast tror du att gemene man intresserar sig för hur loket ser ut? Jag tror nog mest att det är vi tågnördar som bryr sig om en sån sak.
    Ja det spelar nog roll. Men precis som hos tågentusiaster finns det väl många åsikter hos gemene man om vad som är snygg design. Men framförallt betyder det nog något att loket ser snyggt och välskött ut , rostfläckar och avflagnad färg inger väl inte så mycket förtroende.

Senast redigerat av Lennart Petersen den 2018-04-19 klockan 21:21:41.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    "Intresserar sig" vet jag inte men om det ser alltför sunkigt ut får man nog inget vidare intryck av en uppstickare och konkurrent till SJ. Synd att SkJb:s snygga lok i silver och blått inte kunde användas längre. Men visst är interiören, servicen, mm viktigast.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •