Ett gammalt tågfärjeläge i Fishermans Warf. Jag lyckades aldrig luska ut vad det har fyllt för funktion och vart man färjade vagnarna.
Det gick en gång i tiden en mängd olika färjeförbindelser över San Francisco Bay, dels till Oakland och Richmond på östsidan, dels till flera punkter på nordsidan. När det gäller persontrafik upphörde de allra flesta successivt fram tills att Golden Gatebron mot norr, och bron San Francisco-Oakland öppnade under andra halvan av 1930-talet. (Den allra sista järnvägsanknutna personförbindelsen - dock utan överfärjning av vagnar - upphörde så sent som 1958.)
Men det är sannolikt att godstrafik fortsatte längre, för till två ställen på norra sidan av bukten, Tiburon och Sausalito, fanns järnvägslinjerna kvar till 1967 respektive ca1970. (Det finns järnvägsdrift kvar på nordsidan, men den går numera enbart via landförbindelse längre österut.) Och i Oakland på östsidan finns alltjämt stora hamnanläggningar med järnvägsanslutning (fast de nog knappast betjänar lokal godstrafik i någon större utsträckning idag).
Med tanke på att storstäder som San Francisco en gång i tiden hade industrier ganska centralt så kan godsvagnstransporter mycket väl ha fortgått in på 1960-talet eller rentav senare än så; i och med gentrifieringen av många stadskärnor de senaste 3-4 decennierna är det lätt att glömma bort att det länge fanns fabriker som behövde tung transportkapacitet mitt i stan.
Så Tiburon eller Sausalito på norra sidan av bukten, eller Oakland på östra sidan är mina tips, fast jag förstås inte vet säkert gällande just det här färjeläget.