Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bild på vagnförstängare sökes.

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Bild på vagnförstängare sökes.

En av mina förarelever skulle som komplement till en arbetsuppgift vilja ha tag i en bild på en vagnförstängare. Så jag lovade att bistå med lite hjälp. Tyvärr konstaterade jag snart att tillgången på sådana bilder är tämligen begränsad. Så finns det någon som har en sådan bild som får vidarebefordras till eleven skulle jag bli väldigt tacksam. Jag vet ju att det finns bilder på det mesta bland Pv:s skribenter och fotografer. Tack på förhand.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bild på vagnförstängare sökes.

Finns en tråd på den gamla Postvagnen. Fast väldigt svårt att se vad de rostiga sakerna är om man inte vet.
    Någon gul och fin tycks inte finnas på bild.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Har man inte som förare tillträde till ställverkskurerna längre? Annars vore väl ett besök här ett nyttigt inslag i utbildningen.

Senast redigerat av 1524 den 2018-04-12 klockan 07:12:31.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Har man inte som förare tillträde till ställverkskurerna längre? Annars vore väl ett besök här ett nyttigt inslag i utbildningen.
    Jo, det ska funka med taggen som kommer tillsammans med O-nyckeln, som alla förare är utrustade med. Men det är kanske inte en självklarhet att sådana besök hinns med under en LIA med persontåg.

Det är heller inte längre självklart att det finns en förstängare där. Trafikverket tillhandahåller inte dem längre utan det ligger på järnvägsföretaget att ordna fram.

Om det inte löser sig med bild får du höra av dig Ohlzzon så fixar jag det nästa vecka.

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / VY Tåg
    http://lindman.dk

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Har fått bilder via tråden och i PM så tack alla för hjälpen !

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •